Bellvei expressa't en llibertat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Salvem el casc antic!!

+9
Nino
JOSEANGEL PASCUAL CASAS
Amics de Bellvei
Magí
Frodo
joseph
Adri-Admin
gallo
Ramon-Admin
13 participantes

Pàgina 3 de 15 Previ  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15  Següent

Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty "Por interes te quiero andres"

Missatge  kyara Dv Oct 24, 2008 7:58 pm

M'expressaré en tota sinceritat: Aquest tema de salvem el casc antic només ha sorgit per purs interessos de certes persones de bellvei en que al sorgir aquest projecte de construcció s'han donat compte del que fins ara no se'n havien adonat ja que els hi era bastant indiferent i en canvi ara, correm-hi tots! pero fins ara ningu se'n havia preocupat i si no arriba a ser per aquest projecte, el casc antic de bellvei seguiria caient a trossos com fins ara, està cada cop més clar que tot es fa per interés propi, perque ja m'agradaria veure aquesta solidaritat gratuïta per parts d'algunes persones en salvar el cas antic del poble si no fos realment un tema preocupant per ells.

kyara
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Blog de SALVEM EL CASC ANTIC

Missatge  Salvem e Dv Oct 24, 2008 8:20 pm

Hola!
Us animem a visitar el Blog dels Amics del Casc Antic on trobareu tota la informació relativa a les accions que estem duent a terme i que voldriem que tot el poble coneguès.
El blog és
Esperem que el visiteu!

Salvem e
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty a salvem e

Missatge  Messi Dv Oct 24, 2008 8:27 pm

No es veu el link del blog...

Aprofito per saludar al júpiter que m´ha vist menjar de la ma d´algú... Razz

Messi
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty A kyara

Missatge  Messi Dv Oct 24, 2008 8:29 pm

Estic d´acord amb tu , peró CIU va prometre al programa electoral arreglar el casc antic del poble i fer vivendes aqui de protecció oficial i res de res

Messi
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty www.amicsdebellvei.blogspot.com

Missatge  salvem e Dv Oct 24, 2008 8:44 pm

Aquest és el el blog:
www.amicsdebellvei.blogspot.com

salvem e
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Mésval tard que mai

Missatge  Adri-Admin Dv Oct 24, 2008 8:49 pm

Kyara, més val tard que mai,no?
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty pregunta a joseph

Missatge  kono Dv Oct 24, 2008 10:10 pm

pero,aleshores cal ponico al segle XV no era una casa sino un corral pig pig pig

kono
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  va home Dv Oct 24, 2008 10:37 pm

O sigui... que ara perque es vol fer allà un bloc de pisos i els tapa les finestres a 4 veins correm-hi tots. Aixo del casc antic em sembla una simple excusa per tal de que no es construeixi res allà i palina & co. segueixin tenint les seves precioses vistes.

Aquesta casa ja fa anys que s'esta caient a trossos (de fet em consta que ja hi ha una part de la teulada enfonsada). I fins ara ningú n'havia dit res, ni d'aquesta casa ni d'altres cases situades en el "casc antic" del poble, i justament ara que els hi volen fer un bloc de pisos al costat correm-hi tots a salvar el casc antic.

Ho sento pero jo per aquí no hi passo.

va home
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Torno a dir-ho, mes val tard que mai, no?

Missatge  Adri-Admin Dv Oct 24, 2008 11:43 pm

Mireu, jo nose quins interessos deuen tenir el Palina i els veins de la zona. Però i tots els veins que no viuen a la zona i també i estan en contra? Suposo que us heu fixat que pel poble hi ha moltes pancartes de Salvem el casc antic, penjades al balcons de les cases, i no son totes precisament a prop de la casa en questió. Aquestes persones quins interesos tenen, segons vosaltres?
El que si que sé és que jo no soc veí de la zona (com potser sabeu), i després de llegir l'explicació d'en joseph prefereixo que la casa no es tiri a terra. Crec que desde la creació del fòrum no he llegit un sol comentari que em doni un argument sòlid per pensar el contrari. Que li aporta al poble aquest projecte?
Dieu que el cas antic queia a trossos i ningú s'en preocupava. Doncs ja que ara sembla que tanta gent s'ha consiènciat, no creieu que seria millor començar a fer alguna cosa per el casc antic (encara que sigui tard) que no pas resignar-nos a acabar perdent-lo del tot?

Gràcies
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty l'espurna que ho encen tot

Missatge  freebell Dv Oct 24, 2008 11:47 pm

De vegades fa falta una espurna que crema a algú, per a que tothom desperti dels crits que fa de dolor una sola persona. Si ja sabem que la política de CiU a Bellvei per reformar i millorar el casc antic només passa per fotre'l a terra, fer cases per recaptar quatre duros amb impostos i salvar les penuries econòmiques de l'ajuntament i de passada ajudar uns quants amiguets promotors i uns altres amiguets que han comprat barat per poder renegociar després permutes o revendes....
Evidentment això té més suc que fomentar subvencions a fons perdut per arranjar façanes o arreglar les cases velles per impulsar que la gent torni a viure a la zona enlloc d'anar a la cutre-cantis-làndia de cases aparalledades amb que s'està minant el poble.
apa, vagi bé!!

freebell
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty casc antic

Missatge  MAULET Ds Oct 25, 2008 12:28 am

Començar dient que la història del nostre poble es tan improbable que sembla un conte fantàstic!!

Deixar clar que estic d'acord en que no ens hem de convertir en espectadors passius del nostre afebliment com a poble , si nó en protagonsites actius del nostre present i del nostre futur.
Per tant davant el tema SI al casc antic o NO al casc antic crec que hi ha una manera radicalment diferent d'enfocar el tema.

Clar que molts veíns de Bellvei lluitariem per tal de conservar el casc antic de la població, però no ens hem de deixar enganyar per aquelles persones que han tingut i tenen gran poder dins el nostre poble i que mai s'han movilitzat per cap problematica , ja que el vent sempre els hi bufava a favor.

Per si alguna persona no s'imagina de quines persones poden ser, que parin un moment a pensar en qui a adquirit quasi totes les cases del C/ Sant JOAN, i moltes altres propietats del poble.
Voleu dir que aquest senyor va comprar la casa en la que es centra aquest assumpte per el seu valor històric???
Senyors!!!!!! obrim els ulls aquesta casa porta molts anys en un estat ruïnos, i l'única utilitat que ha tingut ha estat com a magatzem de totes les antiqualles que a anat recopilant, de les altres cases antigues.Ho podriem anomenar el ""SÍNDROME de DÍOGENES dels rics"" o "L'ESCANYAPOBRES".

Creieu que si aquesta casa no haguès estat de la seva propietat sortiria al carrer a penjar pancartes o fer-se fotos davant l'ajuntament i sortir als diaris!!???????

Creieu que ara!!!Desprès de molts anys de parsimonia a Aquest senyor li preocupa el veritable estat d'aquesta propietat? si l'únic que està fent es pintar la façana??

Mireu per la part que dona al C/Jacint verdaguer i veureu que la meitat de la façana està al terra!!!

Jo com a veí de Bellvei sempre e compartit l'ideal Salvem el casc antic peró ara amb persones com aquesta al capdavant hem nego a compartir-lo.

!!!!!!!!!VISCA BELLVEI I VISCA CATALUNYA!!!!!!!!!

MAULET
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  un que s Ds Oct 25, 2008 12:42 am

Crec que els bellveïns no podem estar impassibles davant d'aquests fets. No podem trobar-nos, de cop i volta, amb un solar vuit allà on hi havia una casa i, mesos més tard, trobar-nos un edifici que no lliga gens amb el seu entorn. Ja ha passat prou a Bellvei, el casc antic està inundat de cases apareades (mireu el carrer La Reforma, o el carrer Major, amb aquell bloc). I si, d'acord que la gent s'ha mogut ara i no abans, però molts cops, cal que es mogui algú que sap on buscar les pessigolles pq la resta també s'hi apunti i es vegi en valor de fer-ho sense por a represàlies. I això passa en qualsevol tema: molins de vent, cases velles, restes arqueològiques,... Només cal que un es queixi i trobi prou força per moure a més gent. I, si no, com és que hi ha tantes pancartes penjades a tot el poble???
D'altra banda, aquest canvi de les normes subsidiàries no només afecta la casa de cal Punico, sino que obra les portes a què qualsevol persona pugui fer barbaritats com la que es pretén fer allà, que es pugui edificar sense un tope de fondària (fent que desapareguin els patis i per tant, els espais entre casa i casa,...).
No en tenim prou amb la merda de cases cantis aparellades a l'entrada del poble? que per cert, totes estan en venta!!! Com és que l'Ajuntament hi té tants interessos en tirar endavant aquest projecte?? Que potser no té prou diners per pagar aquella obra faraònica del poliesportiu que disfruta... quanta gent del poble?? Què costa la factura de la llum d'aquell edifici? I de neteja? Va home va!!! Si s'estan venent el poble per no endeutar més l'ajuntament i perquè... potser algú hi té algun interés al casc antic... alguna caseta, algun solar... i espera treure'n calerons.... PERÒ SENYORS, SI AMB LA CRISI QUE HI HA DIFICILIMENT ES VENDRÀ RES!!!

un que s
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Quina poca personalitat, Maulet

Missatge  Terra Ds Oct 25, 2008 12:50 am

Maulet, així doncs tu decideixes el que penses en funció de les persones que pensen el mateix? Nose, pero es el que dones a entendre...Osigui que si fossin unes altres les persones que anessin al davan d'aquesta moguda potser hi estaries a favor...? Ho trobo alucinant, i crec que reflecteix una personalitat molt feble.
Un a de tenir les seves idees propies... Jo almenys, si estic en desacord o a favor d'un tema, no és depenent de qui el lideri.

Terra
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Pregunta a en maulet

Missatge  Anonim Ds Oct 25, 2008 12:54 am

Nose si ho he entès bé, però has dit que la casa que es vol tirar a terra és de la mateixa persona que lidera el tema de "salvem el casc anric"?
Això no és així maulet. Aquella casa no és precisament seva que jo sàpiga...Pero potser te entès malament...

Anonim
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Resposta a Terra

Missatge  Itaca Ds Oct 25, 2008 2:03 am

Hola Terra, estic d’acord amb tu pel que fa a que cadascú a de tenir les seves pròpies idees i que depenent de qui lideri un tema no hauria de condicionar el estar a favor o en contra.
Però també crec que a mes d’un dels afectats directes pel tema de la possible construcció dels 16 habitatges els hi esta passant quelcom semblant a aquella famosa peça, crec que de Bertolt Brecht que deia: “Un día fueron a por los negros, pero yo no era negro y no hice nada; luego fueron a por los comunistas, pero yo no era comunista y no hice nada; luego fueron a por los homosexuales, pero yo no era homosexual y no hice nada; al final vinieron a por mi, pedí que me ayudaran, pero ya no quedaba nadie para ayudarme.
Salut.

Itaca
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Ca la Marcela!

Missatge  Anonin Ds Oct 25, 2008 2:18 am

Perdoneu però he vist al post que algú diu que a ca la Marcela cau! Si em permeteu us puc dir que he tingut el plaer d'entra-hi! potser si que la façana esta caient, encara que ara la estiguin arreglan, però de dins no està gens malament, les bigues de fusta estan força bé, l'escala interior és molt bonica,... Ja m'agradaria poder-la tenir pero posats a triar prefereixo Cal ponico.
No se qui ha esmentat que cal ponico hi ha una teulada caiguda, es la part de la bodega que està situada a l'interior del pati, però per teulada caiguda serà la teulada de la casa principal, que segons tinc entes, un personatge s'encarrega personalment de treure les teules una a una, però no la de la part de la façana sino de la part del pati.
No se nois, la meva conclusió es que si el palina s'està queixant perque amb ell li toca, però com tothom sap aquella casa es enorme i ell amb aquestes noves normes subsidiàries també podria fer una barbaritat, però segons m'ha dit ell mateix la seva intenció serà reabilitar-la.

Anonin
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Algun argument per fer els pisos?

Missatge  Ramon-Admin Ds Oct 25, 2008 3:09 am

Doncs això, jo per exemple tansols vull sapiguer arguments i decidir, no em serveix que em digueu, els veïns del costat no els interessa perquè els hi tapen les finestres. Sincerament seria el seu problema, a mi m'interessa si realment té un interès històric pel poble,pel que el joseph ha explicat que sí, i en tot cas seria millor conservar-la i arreglar-la si està en mal estat.

Potser el casc antic fa anys que es cau a trossos, i ningú havia dit ni fet res, i ara al passar això la gent ha saltat perquè no volen un bloc de pisos al costat de casa seva, però si això fa crear la incògnita a la gent de si realment s'està fent bé al casc antic crec que serveix.

Quins arguments hi ha per edificar el bloc de pisos? Que aportarà al poble? Ho pregunto honestament per tal que algú em contesti si hi és i poder formar-me la opinió que em sembli més encertada, no voldria crear-la sense acabar-ho de sapiguer tot. De moment tot el que he vist em fa pensar que si que és important, perquè encara que la gent digui que els veïns ho fan per interès propi, a mi això m'és igual, què és millor per Bellvei? Si algú em pot contestar li agrairé.
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty la senyora trigueta

Missatge  cono Ds Oct 25, 2008 3:50 am

la senyora trigueta,com diu el seu comnom va trigar poc a tirar a terra el celler de cal vidal per fer una permuta, hi ha fet unes cases atapaides amb uns colors d´escandol.hi ara resulta que es una de las proupulsorasde salvem el casc antic el senyor palina,no sa preocupat mai d´arreglar la casa que te al casc antic,la te apuntalada per la part del radera pel que ting antes les vigues no arriven a la paret dons la paret interior del pati sa donat i ara de cop arregla la fassana sesta gastan una porrada amb adbocats i pancartes i maldecaps,i ara resulta que es el salvador del casc antic desinteresadament ja, deu ser que la juvilacio la tornat desinteresat quan tots savem de quin peu calça el senor miravent es va vendre al ajuntament una casa uvicada al casc antic concretament a l´actual plaça catalunya a cambi d´un terreny que es la cassa on viuen ara ¿aquets personarges son els que han de salvar el casc antic? que deu em salvi a mi!!!!!!!!

cono
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Una nova sortida

Missatge  Rosa Ds Oct 25, 2008 9:29 am

"En CONO" ens dóna una lliçó de companyarisme veinal que darrera de les seves explicacions, per cert costa una mica de descifrar-les, m'ha donat arguments suficients per a trobar una possible sortida a aquest problema.

1.- Per què l'Ajuntament no comprava (als antics propietars) o no compra ara, (a la promotora), la casa en questió de CAL PONICO, que segons s'està dient té interès històric pel poble?

2.- Sabem que l'Ajuntament està en crisi econòmica, igual que la resta d'Ajuntaments de la comarca, és cert, que no hi ha diners,...( només cal escoltar, veure i llegir tots els mitjans de comunicació, crisis crisis i més crisis...) però potser es podria fer un canvi igual com va fer el Sr. Miravent, a l'Ajuntament, la casa de CAL PONICO per una parcel·la fora del centre històric, que es poguessin fer pisos i cases pel mateix valor?

3.- Com bé sap el Sr, Cono, un dels objectius de l'actual consistori CIU-PP és la creació d'un CENTRE DE DIA al poble; per cert, que recolzo plenament; i , a més a més de ser necessari i imprescindible, és una promesa que s'ha de complir o s'hauria de complir. No podria ser a CAL PONICO aquest CENTRE de DIA? Edifici històric del poble, gran, centric, amb un gran jardí..... lloc ideal per aquest centre....

Estic segura que la major part de veïns de Bellvei estarien d'acord amb aquesta nova iniciativa de l'Ajuntament i a la vegada, el Consistori guanyaria el prestigi que es mereix.

Què en penses, Sr. CONO? Què en penseu?

Per acabar, demanaria, igual com estàn fent continuament l'Adri i el Ramon, que siguem respectuosos uns amb els altres, intetem treure les grolleries que hi ha en alguns comentaris i no s'amaguem en pseudònims.

Rosa
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Un debat obert

Missatge  Pau Batl Ds Oct 25, 2008 11:19 am

Veig que la cosa va de debò i interessa a molta gent. Perquè no fem un debat obert, un dia i a una hora que ens vagi bé a tots, per exemple a la sala d'actes del Centre Cívic i exposem les idees que cadascú té sobre el casc antic. Podríem convidar a algun expert en centres històrics -a Calafell ho estan fent-, que el Josep ens expliqui el què sap de la història de Bellvei?

Pau Batl
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Seria molt interessant

Missatge  freebell Ds Oct 25, 2008 11:35 am

[b]estic d'acord, Pau.... crec que ara és el millor moment per fer-ho....pero sobretot, que al debat s'hi aportin temes de contingut i si hi han de participar polítics que sigui un de cada grup municipal per que exposi el seu posicionament, només això. Pero, fins i tot si m'apures i el debat el monteu els impulsors del foro, ni això, ni rastre de cap polític...o tots o ningú.

freebell
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty OK

Missatge  Adri-Admin Ds Oct 25, 2008 11:48 am

A mi em sembla bé el tema del debat, sempre que com a mínim i participi un representant de cada partit. Al final seràn els polítics qui hauran de decidir, digui el que digui la gent. Això si, que vinguin amb ganes d'escoltar propostes!
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty COMENTAR UNA FRASE

Missatge  joseph Ds Oct 25, 2008 12:01 pm

COMENTAR UN FRASE QUE M´HA AGRADAT PER POÈTICA

“La història del nostre poble és tant improbable que em sembla un comte fantàstic”. (escrita per Maulet)

Sí, noi o noia, home o dona, a mi també em sembla fantàstica la història del nostre poble, tant fantàstica, que fins i tot, un dia, vaig decidir deixar-ho gairebé tot per tal de poder explorar-la. La història és un comte, sí, és pura narració, només que no s´inventa res perquè tot el que diu i argumenta es basa en fets comprobats (documents escrits, construccions, pedres, petjades...). La tasca de l´historiador és força semblant a la del detectiu. No ha de ser fascinant poder descobrir els autors d´un crim?

En quan a la calificació “d´improbable” que atorgues a la nostra història és una expressió que cau pel seu propi pes i, en aquest cas, fins i tot, per la manca de pes.

joseph

Nombre de missatges : 18
Data d'inscripció : 24/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty debat

Missatge  Manel Ds Oct 25, 2008 12:03 pm

A mi també em sembla una excel·lent proposta. Això d'escoltar ja ho poso més en dubte, sobretot per part d'alguns. Quan a l'entesa vam proposar fer un reglament de participació ciutadana per fer que la gent del poble pogués discutir projectes i inversions en els pressupostos municipals de cada any i per debatre les qüestions delicades que afectaven al poble se'ns en van enfotre a la cara directament i a més van dir que això no s'aplicaria mai a Bellvei mentre ells "manessin": La frase més utilitzada, sovint amb alguna variant gramatical (tampoc masses, no us penseu...) en els últims 20 anys en aquest poble.

Manel
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty NO PISOS O PISOS, SER O NO SER

Missatge  joseph Ds Oct 25, 2008 12:07 pm

NO PISOS O PISOS, SER O NO SER

Un dels principis del liberalisme –sistema político-econòmic vigent al món globalitzat- ens ve a dir: els interessos particulars –els que beneficien a una o a poques persones-, en realitat, beneficien al col.lectiu. Així, els pocs socis que munten una fàbrica, per exemple, ho fan per mirar d´enriquir-se encara més, però malgrat això, resulta que aquest projecte donarà lloc a la gènesi d´altres activitats i crearà llocs de treball... Els interessos particulars, doncs, acaben beneficiant tota la societat.

Ara bé, els interessos particulars es poden veure enfrontats, com podem veure en el cas “casc antic”. En un anterior escrit explicava el meu concepte de casc antic, força ampli, però centrant-me ara en el concepte reduït que és el que encara prèval en els missatges que aquí s´escriuen sobre el tema, hi veíem aquell enfrontament. Hi ha interessos particulars per construir-hi pisos i hi ha intressos particulars per no construir-los. Tots els interessos, en principi, tant els uns com els altres, són legítims.

Ara bé, com cal resoldre conflictes d´interessos oposats? Doncs jo diria que sospesant quins d´aquests dos interessos diferenciats donen més benefici a la societat, és a dir, al major nombre de persones o de famílies. Des del meu punt de vista, els interessos més beneficosos pel poble de Bellvei són aquells que proposen la conservació del patrimonni, és a dir, els que defensen la no construcció de pisos a cal Ponico.

Els arguments per a la defensa de la meva tesi els deixo per una millor ocasió, doncs no em vull allargar més.

joseph

Nombre de missatges : 18
Data d'inscripció : 24/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 3 Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 3 de 15 Previ  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum