Bellvei expressa't en llibertat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris)

3 participantes

Ir abajo

Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris) Empty Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris)

Missatge  Ramon-Admin Dc Des 10, 2008 2:15 am

A partir dels 2 problemes que hem vist que hi han al fòrum i que diversos usuaris han mostrat les seves queixes i disconformitat:

1. Anònims que falten el respecte i insulten per veure quina és la reacció.

2. Una falta de moderació, o esborrament d'aquest tipus de missatges, per part dels administradors, degut a la possible confusió de no imparcialitat, i crítica de que els administradors opinem sobre els temes i no som imparcials. I que no podem moderar al opinar.


Hem decidit proposar-vos el següent:

1. Els administradors no som moderadors del fòrum,no ho hem sigut mai, no volem ser-ho i volem seguir opinant sobre els diferents temes, per tant no esborrarem cap missatge per decisió pròpia com fins ara tampoc ho hem fet. Tansols seguirem ADMINISTRANT el fòrum, si s'han de fer canvis sobretot a nivell de web, o publicitat del mateix fòrum.

2. En cas que apareixin missatges amb insults, o faltes de respecte, per part dels anònims o usuaris del fòrum, qualsevol usuari d'aquest fòrum pot escriure un post dient quin és el missatge que ha trobat insultant, de falta de respecte o mal gust.
A partir d'aquí proposem que es generi una votació dins d'aquest missatge que tindrà el plaç de 7 dies exactament. Passats aquests dies es recomptaràn les votacions i els administradors realitzarem allò que s'hagi decidit per majoria. Això si, tansols es comptabilitzaràn aquelles votacions d'usuaris registrats al fòrum, per evitar que es voti més d'una vegada.


Crec que és un sistema de moderació entre tots, i de que es deixi de dir que el fòrum no és objectiu perquè els moderadors, que no ho som pas nosaltres, no som objectius, clar que no som objectius nosaltres! Tenim opinió! Vivim a Bellvei, i pensem i expressem el que pensem. Com he dit no som moderadors, mai hem moderat, tansols hem administrat el fòrum, o algú em pot dir algun sol missatge que haguem esborrat?

Això és tansols una proposta, agraïria que ens diguessiu que en penseu, si us sembla bé procedirem, ja que tan jo com l'Adri ho trobem una molt bona idea.


Els ADMINISTRADORS del fòrum.
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris) Empty Espai de participació

Missatge  Rosa Dc Des 10, 2008 5:09 pm

1.- Considero que aquest fòrum és un espai de participació ciutadana, és a dir que tothom, TOTHOM, hi pot participar.

2.- Per a poder participar en un espai obert com aquest, hi ha d'haver unes regles, encara que siguin mínimes.

3.- Els que es volen manifestar de manera anònima, tenen tot el seu dret, però s'haurien d'enregistrar. Aquesta condició, en el meu entendre hauria de ser obligatòria ja que es fa molt difícil seguir les opinions dels anònims; per exemple... l'anònim d'abans, l'anònim de més amunt... perquè desencadenen confusions i fa que no hi hagi fluidesa i la comprensió del missatge que es vol transmetre.

4.- Cadascú de nosaltres ocupem un espai virtual, jo com a Rosa, l'altre com a Lita (encara que sigui anònima), l'altra com a PEPE... i el que l'ocupa com a anònim només pot ocupar un espai, el d'anònim; i no pot haver-hi quatre anònims, sinò anònim 1, anònim 2.... o un pseudònim. Per tant és lògic que tothom s'enregistri. Tot i així, considero absurd que hores d'ara, després de més de 650 missatges encara hi hagi gent que s'amagui sota pseudònims.

5.- Pel que fa a la votació, des del meu punt de vista, no la faria. Votar durant una setmana perquè treguin un missatge insultant o de mal gust... no val la pena perdre el temps. Sempre hem dit que el que fan és retratar-se. Després de 7 dies ja no te'n recordes d'allò que va dir no sé qui... Porta molta feina sense massa resultats.

6.- M'han atacat personalment molts cops al llarg d'aquest fòrum i l'únic que han conseguit és enfortir-me cada vegada més, ja que SEMPRE han sortit els moderadors, jo mateixa o qualsevol contertulià donant les explicacions pèrtinents i posant els punts sobre les ís.

Crec, Ramon i Adrià que ja ho feu prou bé. Heu d'estar orgullosos del que heu aconseguit i de com ho heu aconseguit. Llàstima que no pugui ser a l'abast de tothom. Per això és imprescindible fer un debat...

Rosa

Nombre de missatges : 10
Data d'inscripció : 27/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris) Empty a la Rosa

Missatge  Ramon-Admin Dc Des 10, 2008 8:37 pm

Bona tarda!

La qüestió Rosa és que hi ha usuaris que han dit que hi havia d'haver una moderació del fòrum, que no podia ésser que hi hagués gent que des de l'anonimat faltés al respecte per veure què passava, i això ho comparteixo.

Alhora hi han hagut altres usuaris que han acusat el fòrum de no ser objectiu, ja que els administradors opinavem, i per tant no podiem moderar. També ho comparteixo, i és per això que no hem volgut esborrar cap missatge, i en cap moment hem moderat el fòrum, tansols en alguna ocasió hem avisat que sota el nostre punt de vista aquell missatge era de mal gust o faltava el respecte, però mai s'han esborrat.

A partir d'aquestes dues objeccions hem intentat inventar un sistema que pogués ser al gust de tots, nosaltres no volem moderar el fòrum, no som qui tampoc per esborrar missatges, encara que aquests puguin ser de mal gust, per tant, hem pensat això de les votacions per mirar de que la moderació sigui conjunta, així ningú podria dir mai que no és objectiu.

No sé si ho veieu, però els dos administradors hem intentat i seguim intentant que el fòrum sigui el més democràtic i objectiu possible, encara que se'ns hagi acusat i acusi del contrari nombroses vegades. Realment estem cansats que se'ns acusi d'afavorir a uns o altres quan és clar que no és així. Tornaré a repetir, per si algú no ho té clar encara, que nosaltres opinem com a un usuari més, i no afavorim a ningú, la única manera d'afavorir seria esborrant missatges que no compartissin la nostra opinió, i per descomptat que això no ho farem ni ho hem fet, no és el motiu pel que es va crear el fòrum, l'objectiu d'aquest fòrum és debatre des de diferents punts de vista les coses.

Lo que has dit de deixar escriure tansols a usuaris registrats, és possible de fer, sempre i quan la majoria d'usuaris ho vulguin. De totes formes no solucionem el tema de les faltes de respecte, i sota la meva opinió tansols serviria per no confondre els diferents missatges.

Per tant a mi no se'm acut res més que el que ja hem proposat, lo de les votacions en cas de que apareixi algun missatge de mal gust, si teniu alguna idea més us agrairia ens la féssiu saber a tots per debatre-la. Gràcies!

Salut!


Editat per darrera vegada per Ramon-Admin el Dc Des 10, 2008 8:46 pm, editat 1 cop en total
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris) Empty davallada d'opinions

Missatge  Manel S. Dc Des 10, 2008 8:46 pm

Si obligueu a registrar els usuaris, teniu per segur que la davallada d'opinions serà important.... Això ja ha passat en altres forums que he seguit els últims anys i que ja han viscut situacions similars...és l'etern debat.... Crec que si fem bandera en aquest fòrum de la llibertat d'expressió no podem començar a limitar la participació, però com en qualsevol democràcia, hi ha d'haver uns "policies" que vetllin pel compliment de les normes bàsiques. Aquest paper l'heu de fer els moderadors -crec jo- encara que tingueu opinions pròpies. Si us equivoqueu en les decisions (que jo crec que no serà així) condemnarieu a mort l'espai, pero repeteixo que jo crec que això no passarà. Com administradors teniu eines per bloquejar les IP's dels qui no respecten aquestes normes en cas que algú interpreti "el blanc com a negre"..... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Manel S.
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris) Empty al Manel

Missatge  Ramon-Admin Dc Des 10, 2008 8:53 pm

Si nosaltres moderessim, sortirien, com fins ara han sortit la gent que diria que el fòrum no és imparcial degut a que qui modera té opinions. I no m'agrada que s'emparin a aquesta excusa per fer que la gent no escrigui en el fòrum, argumentant que no és objectiu.

És una tonteria, primer perquè fins ara no s'ha esborrat res, i segon perquè en cas que s'esborrés tansols serien missatges de falta de respecte. De totes formes ni jo ni l'Adrià volem tenir aquest paper, tansols som els creadors, hem posat aquest espai perquè la gent s'expressi, res més. Per què no tenir aquest paper de moderació, necessari, entre tots? Que hi ha més de democràtic que això?
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris) Empty Esperem que no faci falta...

Missatge  Adri-Admin Dj Des 11, 2008 12:36 am

Jo entenc tant el que diu la Rosa com el Manel, i estic bastant d'acord amb que seria molt complicat haver d'obligar la gent a registrar-se. El que si que estaria bé és que si algú vol escriure sota pseudonim i no es vol registrar (que es registres seria l'ideal), almenys fes servir SEMPRE el mateix pseudonim. Per exemple, l'Itaca o el Júpiter escrivien amb pseudonim peró s'havien creat una "identitat" propia...Aixó és el que podria fer tothom qui no volgués escriure amb el seu nom.

El tema d'eliminar missatges, el Ramon ja ha dit que no volem haver de fer aquest paper. Jo penso que no caldria arribar a aquests extrems d'haver d'eliminar missatges...Fins ara crec que no hi ha hagut cap missatge TANT poc respectuós com per que calgués eliminar-lo...i en els casos que hi ha hagut algún problema, la cosa ha quedat resolta amb un simple avís per part meva o del Ramon...
Peró si que crec que estarià bé conservar aquest post amb la idea que ha explicat el Ramon, per si algun cop és necessites fer una votació d'aquest tipus. Aixó sí, crec que hauria de ser una cosa excepcional, i crec i espero que no s'hagi de fer servir...

Que vagi bee!
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris) Empty Re: Anònims i Moderació per part dels administradors (Per tots els usuaris)

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum