Bellvei expressa't en llibertat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Salvem el casc antic!!

+9
Nino
JOSEANGEL PASCUAL CASAS
Amics de Bellvei
Magí
Frodo
joseph
Adri-Admin
gallo
Ramon-Admin
13 participantes

Pàgina 1 de 15 1, 2, 3 ... 8 ... 15  Següent

Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Salvem el casc antic!!

Missatge  Salvem e Dg Oct 19, 2008 10:39 pm

Hola a tothom,
Estem molt contents d'aquesta fòrum, donem l'enhorabona els creadors.
Dir-li amb el gallo, que el carrer nou no és RCA sinò RC ( . I la casa on esta projectat aquest projecte, les seves normes subsidiàries són del RCA (Zona residencial nucli antic).
Us puc fer un petit resum d'aquesta polèmica: els veïns d'aquesta zona (RCA) es van espantar en veure les dimensions del projecte (16 habitatges, 32 places de pàrquing soterrades en dos nivells, ...) i es van voler assessorar amb un advocat. L'advocat els hi va comentar que hi havien quatre punts de les normes subsidiàries que l'avantprojecte, ja acceptat, no cumplia, i és per això que van fer una al·legació.
Més tard i sense contesta aquesta al·legació, és van assabentar que es feien unes modificacions a les normes subsidiàries del poble. Quina sorpresa, els punts en el qual el projecte no cumplia les normes s'han modificat!!
És per tot això, que la gent esta crispada i s'ha volgut fer públic tota aquesta situació!!
Si algú esta interessat, us podrem donar més informació!!
Salvem el casc antic!!

Salvem e
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty com la gent pot adderr-se al col·lectiu?

Missatge  Ramon-Admin Dg Oct 19, 2008 11:22 pm

Estaria bé que expliquessiu com adderir-se per si hi ha gent interessada en formar part del col·lectiu salvem el casc antic de bellvei i no sap com fer-ho, algun telèfon de contacte o informació per tal de fer-ho.

Gràcies.
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  gallo Dg Oct 19, 2008 11:58 pm

Me gustaria saber, cuales son los cuatro puntos que no cumplia el proyecto?

gallo

Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Salvem el casc antic!!

Missatge  Anonim Dl Oct 20, 2008 8:58 pm

El més indignant d'aquest projecte és que volen fer 16 habitatges amb una parcel·la on hi ha una de les primeres cases que es va construir el poble. A més la meva àvia, em va comentar que abans havia sigut un hostal i fins i tot, ella que ha entrat, m'ha dit que aquesta casa era un palau, recorda el gran jardí i unes arcades espectaculars, un celler,...
I les meves preguntes són: pq l'ajuntament no ha lluitat? Pq han donat permisos? Pq no intenten posar ordre al poble? Pq no pensen amb el jovent? I amb els que vindran? O es que ells només veuran construccions i més construccions modernes i esquifides? Pq no ens han respectat o pq no ens respecten? Es que hi ha alguna cosa que no sabem? I el promotor hi guanyarà construint, si molt bona part de la gent esta en contra, o més ben dit els compraran aquests habitatges!! Algú em pot contestar!! Es que no entenc res!!

Anonim
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Casc Antic, l'etern oblidat

Missatge  Entesa p Dt Oct 21, 2008 12:43 pm

Si algú es passeja pels carrers del centre podrà apreciar que hi ha indrets que estan molt abandonats, el carrer Montserrat, per exemple.

La normativa urbanística que regula les edificacions al centre és de l’any 1977 –fa més de 30 anys!!-, molt dels que esteu en aquesta moguda no havíeu nascut encara. Durant aquest anys s’han fet successives modificacions puntuals de les normes del poble: per ampliar els plans parcials, tant residencials com industrials, i sobretot per fer el camp de golf de la Muga. Però l’ajuntament ni s’ha preocupat del centre, l’ha deixat morir, d’aquesta manera és més fàcil declarar ruïnós un barri, tirar-lo a terra i vendre’l amb promotors de fora que hi fan pisos sense cap mirament a la història i al respecte que es mereixen els orígens d’un poble.

El problema és que aquesta sensibilitat no existeix en l'equip de govern -perdó, en la persona que mana, el Sr. Fonts-

...

Pau Batlle
Portaveu del grup municipal de l’Entesa per Bellvei

Entesa p
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Informació del casc antic

Missatge  Laia i S Dt Oct 21, 2008 10:38 pm

Hola a tots,
En veure que el tema del casc antic interessa a molta gent, hem decidit que els pròxims dies us farem arribar informació i una adreça de contacte. Us demanem una mica de paciència, ja que tenim una mica de feina en recopilar tota la informació!
Fins aviat!! Salvem el casc antic!! bounce

Laia i S
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty salvemos el casco antiguo

Missatge  cabreriz Dj Oct 23, 2008 3:26 pm

en la plaza cataluña,si que avia una casa historica con unas columnas en la pared de contrapeso medieval.i el señor pau batlle,arquitecto de la obra, no se opuso a la construccion de la plaza, por cierto mui mal aprobechada. ¿porque motivo? al igual que tampoco se ha conservado la estructura paisajistica de pueblo tradicional,constriyendo sin seguir unas normas de fachada para no romper la armonia del pueblo tradicional

cabreriz
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty cabreriz no ho recordo

Missatge  Ramon-Admin Dj Oct 23, 2008 3:31 pm

Em podries explicar millor de quina casa et refereixes? abans de que estigués fet la plaça catalunya recordo que hi havia un descampat allà on hi anavem a fer la foguera de st joan, però no recordo cap casa. Si em poguessis recordar la casa estari bé, gràcies.
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Benvingut!!

Missatge  Laia Dj Oct 23, 2008 4:03 pm

Hola Cabreriz,
Et vull donar la benvinguda amb aquest fòrum.
No sé exactament que va passar a la plaça catalunya, però per desgracia ja esta fet. Sincerament quasi no m'enrecordo gaire, per no dir gens, d'aquesta casa que parles.
Et dono la raó perque no s'ha sapigut portar l'harmonia de poble, construint sense seguir cap tipus de norma amb cara i ulls.
Es per això que algun dia hem de començar i crec que com més aviat millor, ja que no queda gaire casc antic, el poc que queda fem-ho bé.
No vull que el casc antic del meu poble, hi construeixin habitacles petits, esquifits i lletjos, on ara hi ha unes cases on el seu interior estan arrebosades d'història, unes cases grans, precioses i uns grans jardins. Unes cases on s'hi pot treure profit per la gent del poble, per TOTA la gent del poble.
Penso que Bellvei ja esta creixent prou amb edificacions modernes i maques que a dintre al casc no hi queden bé "no peguen", i es per això que no trobo normal que una gran casa com és la de "Cal Punico" passi a ser 16 habitatge construïts atapaïdament i sense respectar les construccions tradicionals.
Així doncs, penso que ara tocar cuidar i mimar la nostra història, la història dels meus avis, dels nostres avis, dels nostres avantpassats i la història que m'agradaria pels fills.
Laia
P.D: No em mal interpreteu, ja sé que no podem anar contra el progrés ì es més important el futur que el passat però una cosa és progrés i l'altra destrucció

Laia
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  Adri-Admin Dj Oct 23, 2008 4:57 pm

Cabreriz, vull preguntar-te alguna cosa que no acabo d'entendre sobre el teu comentari, i m'agradaria que em contestessis:

- Crec que és l'ajuntament qui decideix fer una plaça en un lloc determinat. Nose com era la casa que hi havia allà abans, però en tot cas m'imagino que el projecte el devia decidir fer l'ajuntament...nose que hi te a veure l'arquitecte que fa la plaça...
A més que jo sapiga, no és el Pau Batlle qui lidera el tema de "Salvem el casc antic", osigui que no entenc perque fas servir el seu nom...

Nose que ens aporta parlar d'un prjecte de fa 7 o 8 anys. De totes maneres suposo que si no vas trobar bé que es fes alló ara tampoc trobes bé el nou projecte, no?

Estem d'acord en que el poble no ha crescut de la manera adequada i, pel meu gust, massa depressa. Hi ha molta gent que ho diu desde fa temps...

Gràcies
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Adri

Missatge  Ramon-Admin Dj Oct 23, 2008 6:36 pm

Jo crec que si que ens serveix parlar dels projectes del passat, creient que el poble no ha crescut de la manera adequada hem de mirar tot allò que s'ha pogut fer malament, clar que ja no ho canviarem, però ens pot servir per ara no caure en el mateix error que es va caure en el passat.

Al igual que tu també entenc que qui decideix fer una plaça en un lloc determinat és l'ajuntament, i no l'arquitecte, però m'agradaria saber més sobre quina casa era i què va passar, perquè no ho recordo, algú ho recorda?
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty és el de sempre...

Missatge  Manel Dj Oct 23, 2008 6:38 pm

Tranquil Adri, és el de sempre.... quan hi ha alguna polèmica al poble els culpables de tot sempre som els de l'entesa. És una de les principals "armes de destrucció massiva" de CiU i els seus adeptes. Culpeu l'entesa i ja està. Tothom tranquil. Ja veurás com algú dirà que aquest foro ha estat idea de l'entesa, la censura a la radio se l'ha inventat l'entesa que li han menjat el tarro a algú, perque en realitat tot va ser un malentés i mai s'ha censurat res, i bla, bla, bla.... és que estic segur que aquests seran els arguments.... ja ho veureu!

Manel Sastre.

Manel
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty dictadura

Missatge  Messi Dj Oct 23, 2008 7:31 pm

La veritat es que fa uns quants anys que sel´s hi veu el plumero i el poble comença a estar fart de tant de control.

La censura esta arribant fins a indrets insospitats i la rádio n´es una mostra mes.

Esperem que aixó duri poc que ja s´ha aguantat prou.

Messi
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Salvar ahora y porque no antes

Missatge  Jupiter Dj Oct 23, 2008 8:15 pm

No entiendo muy bien a que viene esta movida del Salvem, a menos que todo venga por el hecho de que el famoso proyecto de 16 viviendas moleste a algunos que tienen intereses en la zona donde se pretende construir este edificio.
Hasta ahora nadie se había fijado en un conjunto de casas que creo no tienen ningún valor arquitectónico ni artístico y que se iban degradando y cayendo a pedazos ellas solitas y ahora resultará que tienen un valor incalculable.
Porque las mismas arcada góticas y los magníficos jardines hubieran desaparecido bajo los propios escombros sin que nadie se hubiese inmutado.
En definitiva defensa de intereses particulares bajo la capa de la defensa de lo colectivo.
Saludos.

Jupiter
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty ai! si parlem d'interessos

Missatge  freebell Dj Oct 23, 2008 8:20 pm

Si parlem d'interessos potser que parlem dels interessos dels qui en sortiran beneficiats amb aquesta operació hiper-ràpida.... propietaris i promotors.... investigueu, investigeu!!!
no em feu parlar més!!!!

freebell
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty interesos...jajajajaja

Missatge  Saturn Dj Oct 23, 2008 8:33 pm

Quina gràcia em fa que hagis tret el tema dels interesos...Very Happy

Jo veig molt més probable que hi hagia interessos per part dels qui volen fer el projecte, que no pas per part dels que si oposen.
Quin interesos creus que tenen als veins de la zona? No volen un nou bloc de 16 habitatges de la nit al dia! I és ben normal...
Quins interesos podrien tenir els humils promotors que s'encarregaran del projecte? I els propietaris i les persones properes als propietaris...?I l'alcalde que adjudica el projecte al millor postor...? Segú que el seu interés també és per "lo colectivo", e jupiter? JA-JA-JA...
Si vols fer un favor als CiU's millor que no seguim estirant del fil dels interesos... Però es una opinió

Saturn
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Jupiter estas amb tot

Missatge  Anònim Dj Oct 23, 2008 8:33 pm

Bon dia Júpiter,
Ja vec que estas amb tot, perdona que et digui però aquests beneficis que dius que tenen alguns, el dia de demà poden ser que siguin per tu o per qualsevol altra, ja que amb aquestes noves normes subsidiàries modificades, realment pots fer el que vols sense respectar a cap veí.
Saps que passa, que ara tinc dret de raó i abans no el tenia, i cada cop vec més clar que hem de lluitar contra uns idearis.
Una altra cosa, sabies que l'ajuntament esta endeutat fins al cul, cantis, mega pavelló,... sabies que si jo hagués anat amb aquest mateix projecte a l'ajuntament no me l'haguessin acceptat, i encara menys modificarien unes normes per a poder tirar endavant aquest projecte.
Va home va!! En definitiva, no saben d'on treure els calers!! I si fem aquest projecte beneficien el poble (com ells diuen) i de retuc marxen amb les butxaques plenes millor que millor, no??
Una cosa esta clara, que sino en volen parlar alguna cosa s'amaga!! Srs Polítics prepareu-vos que el joves d'aquest poble tenen molt a diir!!

Anònim
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty interessos?

Missatge  Ramon-Admin Dj Oct 23, 2008 8:52 pm

Júpiter informa't de qui realment hi té interès en edificar-ho.

Els veïns clar que tenen interès que allà on viuen no es fagi un edifici d'aquestes característiques, és on viuen, com també és on vivim tots, estigui o no estigui al casc antic, és Bellvei.

Però si parles d'interessos informa't.
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Perdó?¿

Missatge  Adri-Admin Dj Oct 23, 2008 8:54 pm

Perdona jupiter, però has parlat d'interesos????.....Com ja s'ha dit, si no vols mal als de l'ajuntament, millor no seguim per aquest camí.

Jo crec que si la casa està en mal estat és problema del seu propietari, els altres no i podem fer res (que jo sapiga no és un edifici públic,no?).
El que si que podem fer és oposar-nos de forma colectiva a un projecte que preté tirar a terra una casa de 500 anys i contruir 16 habitatges al centre del poble. Això es defensar el colectiu, perquè d'una manera o altre ens pot afectar a tots.
Si l'oposició al projecte a sorgit ara i no abans, és perqué abans no es pretenia tirar la casa a terra,i contruir-ne 16!!! Senzillament.
Suposo que veus que hi ha una diferència substancial entre la situació actual i la situació que hi havia abans de la presentció del projecte...

Gràcies
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty cabreriz

Missatge  respuest Dj Oct 23, 2008 9:07 pm

buenas tardes,lo que me refiero yo es que en nuestro pueblo se han echo dos blokes de pisos,casas en el casco antiguo en estos ultimos años oribles que dan un cante orroroso,cada casa pequeña que se ha tirado al suelo se ha edificado al maximo, i con eso es como una persona que nadie se preocupa pero cuando tiene una enfermedad terminal ahora loquieren salvar.referente al arqitecto que izo la plaza cataluña no lo culpo por haber hecho la plaza,lo que me refiero es que en ese momento no se dio cuenta que havia un casco antiguo.referente a la casa estava en medio de la plaza i esa si que era medieval la casa que quieren tirar havia entrado cuando estuvieron viviendo unos pintores italianos hace muchos años i esa casa no es medieval lo unico quetenia medieval eran quatro paredes i un arco que era una cuadra donde cabian dos buelles esa casa es de finales del 1800 i por cierto muy umilde estoi deacerdo con el otro compañero,son puros intereses particulares

respuest
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty quatre pedres

Missatge  invitat Dj Oct 23, 2008 9:24 pm

Sí, és veritat, quatre pedres...a tarragona també en tenen tres o quatre llocs amb quatre pedres i dues parets... i a roma i a florència...sí, quatre pedres...

invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Pero quins interesos?

Missatge  Adri-Admin Dj Oct 23, 2008 9:33 pm

Però de quin interesos parles???Interès per que no es faci el projecte?quin interés ocult i pot haver?¿

Desde el meu punt de vista el que ha passat amb aquest projecte i la posterior censura al debat, ha estat una gota que ha fet vessar un got que feia anys que s'omplia. Ha fet falta algú que liderés alguna cosa com el "Salvem el casc antic", i potser fins ara no s'havia donat. Després, amb la publicació al blog de la Gemma de tot el tema de la censura i la posterior creació d'aquest fòrum la gent ha començat a parlar, i feia massa temps que ningú parlava en aquest poble.
Aquí tens una possible explicació de perquè ara sí i abans no...encara que potser també tens una mica de raó amb la metafora del malalt terminal.
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty El que diu l'Adri és cert

Missatge  Ramon-Admin Dj Oct 23, 2008 10:18 pm

Sincerament jo sempre havia pensat que la gent de Bellvei preferia amgar el cap sota l'ala i anar fent les seves vides sense posar-se en merders, preferien callar per no embolicar-se. Crec que segueix sent així amb molta gent. Mirava pobles com per exemple Llorenç i l'envejava, no sols per la participació ciutadana en tirar les coses endavant, festes, concerts,actes culturals, sinó també per la implicació al poble en temes com el que ara ens passa.

Aquest fòrum m'ha demostrat que la gent té ganes de parlar, i que no li importa poc el que passi. I potser tal i com diu l'Adri ha calgut una acte de força major per petar i que tothom parli. També pot ser hagi sigut que mitjançant aquest fòrum es pot parlar obertament mantenint l'anonimat, i la gent pot expressar-se sense por a entrar en disputes veïnals.

No ho sé, però realment espero que això segueixi així, que si s'han fet coses mal fetes que ja estàn fetes i no es poden arreglar, mirem al passat per saber quines són aquestes coses i que en un futur no torni a passar. Crec que és lúnic interès que pot tenir aquest moviment. Que el lloc on viuen sigui com la gent del poble vulgui.

Per l'altre part com ja s'ha dit tots sabem els interessos que hi poden haver, i pel que veig no són per convertir Bellvei en un municipi al gust de tots.
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Intereses

Missatge  Jupiter Dj Oct 23, 2008 10:22 pm

Hola Freebell no entiendo lo de: "parlem dels interessos dels qui en sortiran beneficiats amb aquesta operació hiper-ràpida.... propietaris i promotors.... investigueu, investigeu!!!".
Y quienes han de salir beneficiados sino el propietario porque suya es la finca y el promotor que invierte, y hasta aqui todo licito, no?. No se que es lo que hay que investigar y por favor no te cortes habla que para eso estamos aqui.
Colega Saturn, tu lo has dicho: "Quin interesos creus que tenen als veins de la zona? No volen un nou bloc de 16 habitatges de la nit al dia! I és ben normal".
Si completamente normal, lógico y loable, todos hariamos lo mismo por defender lo nuestro, pero utilizar como argumento la salvación del casco antiguo cuando en realidad lo que se quiere salvar es cada uno lo suyo, porque mira que llevaba años ahi el casco antiguo deteriorandose el solo sin que los salvadores se acordaran de el, y vaya por donde, "gracias" a un proyecto se despierta la salvación de lo que parece insalvable.
Que yo sepa el alcalde no adjudica nada, ni al mejor ni al peor postor, en todo caso la comision de gobierno basandose en los informes favorables de los tecnicos, y siempre que cumpla con la normativa vigente, concede la licencia de obras.
y por ultimo para algunos que me han dicho que me informe, no se de que me tengo que informar, el que sepa mas cosas que las digua, si quiere claro.
No entiendo esas sutiles recomendaciones de que si quiero hacer un favor a CIU, no sigamos tirando del hilo y que antes de hablar de intereses me informe, ¿de que hilo y de que intereses?...
Saludos.

Jupiter
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Per a Cabreriz

Missatge  Veí Dj Oct 23, 2008 10:27 pm

Sí, tens raó cabreriz, sóc veí del casc antic de bellvei i si tinc interessos, interès en veure un poble macu, interès en esta bé amb els meus veïns, interès... tot i aixi crec que el meu gran interès no és ni la meitat dels que governen, i de les constructores,...
Perdona però vec que estas molt informat, en el projecte que en el seu dia van fer els de l'entesa, en el projecte de "cal Ponico", m'el podries explicar bé??
Tu mateix dius "en nuestro pueblo se han echo dos blokes de pisos,casas en el casco antiguo en estos ultimos años oribles que dan un cante orroroso,cada casa pequeña que se ha tirado al suelo se ha edificado al maximo" i "casa estava en medio de la plaza i esa si que era medieval la casa que quieren tirar havia entrado cuando estuvieron viviendo unos pintores italianos hace muchos años i esa casa no es medieval lo unico quetenia medieval eran quatro paredes i un arco que era una cuadra donde cabian dos buelles esa casa es de finales del 1800 i por cierto muy umilde" doncs si tu mateix veies que es feien les coses malament pq no ho deies, pq no ho defensaves,... i a hores d'ara estariem prenen un bon vinet.
Doncs aixi, la gent que te interessos són els veïns, doncs gràcies a ells que han mogut la primera pedra, podrem salvar el que queda de casc antic.
Perdoneu l'anonimat però em fa por dir el meu nom, per "represàlies"

Veí
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 15 1, 2, 3 ... 8 ... 15  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum