Bellvei expressa't en llibertat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Salvem el casc antic!!

+9
Nino
JOSEANGEL PASCUAL CASAS
Amics de Bellvei
Magí
Frodo
joseph
Adri-Admin
gallo
Ramon-Admin
13 participantes

Pàgina 4 de 15 Previ  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 15  Següent

Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Agustí no opino al mateix

Missatge  Sergi Ds Oct 25, 2008 2:21 pm

Hola Agustí,
No opino al mateix que tu, vaig assistir al ple com a veí preocupat. I et vull rectificar va haver-hi un vot en contra, dues abstencions i cinc a favor. Les dues abstencions, els del partit del PSC, havien de votar a favor però en veure que el ple hi havia bastanta gent en contra, us van demanar de posar el tema sobre la taula i parlar-ne en tranquilitat. Però la resposta d'un regidor de CIU va ser això s'aprova avui.
Si que es veritat que teniu la majoria absoluta però si que es veritat que representeu al poble i al poble vol ser ben representat, i jo bellveí que sóc, aquell dia no ho vaig ser, aquell dia no em van escoltar. I á més a més, vull afegir, que aquestes normes crec que són bastant importants per el nostre poble.
Estic totalment d'acord en exposar el tema, on tothom pugui opinar i sobretot m'agradaria que assistiguessin tots els regidors i alguna persona entesa amb temes com aquest.
Gràcies a tots!

Sergi Miravent

Sergi
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Retalls de diaris

Missatge  Amics de Ds Oct 25, 2008 3:16 pm

Hola a tots,
En el bloc "Salvem el casc antic" s'ha afegit quatre notícies de diaris:


amicsdebellvei.blogspot.com

Amics de
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  cascanti Ds Oct 25, 2008 4:14 pm

Ramon: "Quins arguments hi ha per edificar el bloc de pisos? Que aportarà al poble? Ho pregunto honestament per tal que algú em contesti si hi és i poder formar-me la opinió que em sembli més encertada, no voldria crear-la sense acabar-ho de sapiguer tot. De moment tot el que he vist em fa pensar que si que és important, perquè encara que la gent digui que els veïns ho fan per interès propi, a mi això m'és igual, què és millor per Bellvei? Si algú em pot contestar li agrairé."

Home sincerament, això li hauries de preguntar al Rafalet, que n'es l'amo. No es que em caigui be aquest home, sino el contrari. Pero em fico jo en el lloc de que algun dia tingues un terreny i volgues edificar, i no m'ho deixessin fer perque em diuen que aquella casa ruinosa es part de la historia del poble. I que per tant, deixaré de ingresar una quantitat de diners que m'aniria molt bé (sobretot ara en temps de crisis) perque a uns pocs no els hi agrada. Per cert, qui se'n faria carrec de la restauració de la casa? Perque restaurar una casa com aquella val una fortuna.

El tema del casc antic està molt bé si realment a bellvei hi hagues un casc antic amb construccions ben fetes i maques, pero realment hi es? Perque a mi em sembla que no, clar que potser entre tots ja l'hem/l'han fotut a terra i ara es massa tard per reaccionar. Perque.. cal Punico que en conserva d'antic? Una arcada dieu? Es que a simple vista diria que la resta de la casa no té mes de 200 anys. De ser aixi si tota aquesta comedia ve per una arcada la cosa seria tan facil com ficar l'arcada entre bloc i bloc i au, tots contents! Laughing

cascanti
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty a rosa

Missatge  cono Ds Oct 25, 2008 4:33 pm

sra rosa,totes les posiblitats son bones per solucionar un problema,pero voste mateixa ha dit que l´ajuntament esta en crisis i jo li pregunto ¿voste creu que l´ajuntament tindra prous diners per fer tota aquesta operacio i restaurar una casa tan gran que s´esta caien, quans sens de millons costaria? ¿ cal ponico es realment una casa istorica i te algun valor arquitectonic? que tingui valor historic la zona no ho puc negar perque es on va neixer la fundació de bellvei, pero una casa no gaire antiga feta prop o sota fonaments medievals a mi que hem perdonin pero no es una casa historica

cono
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  Adri-Admin Ds Oct 25, 2008 4:48 pm

Doncs jo trobo que seria una bona solució que l'ajuntament comprés la casa, i que el lloc és ideal per fer un centre de dia per la gent gran. Sino ara no hi ha diners, es podrien esperar un temps. De totes maneres la Tresa també ha donat una altre opcio, que podria ser fer una permuta amb un altre terreny edificable.
Pel que fa al tema de l'atiguitat, ja he dit que crec que hauriem d'intentar recopilar informació verídicar, i deixar d'especular sobre coses que no coneixem del cert. En Joseph ja ens a explicat moltes coses sobre el casc antic de Bellvei, i crec que està intentant trobar més informació sobre cal Ponicu en concret.

Moltes gràcies
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty 16 VIVENDES?

Missatge  martin m Ds Oct 25, 2008 4:51 pm

Sense entrar en valoracions polítiques ni d'interessos, ni tan sols en els dels veïns que en patiran les conseqüencies de la construcció dels pisos... Algú pot trobar alguna mena de lògica, en voler construir a on ara hi ha una sola vivenda, i justament a la part mes antiga del poble, 16 vivendes a on viuran 16 famílies, que probablement tindran 32 cotxes? però si això deu ser possiblement més del número de famílies que hi viuen actualment en aquesta zona!!! Surprised
És necessaria aquesta exageració?

martin m
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty ningú parla de conservar parets

Missatge  invitat Ds Oct 25, 2008 4:54 pm

Em sembla que els "defensors del aliè" volen confondre la gent. Em sembla que del que es tracta no és de salvar les parets que cauen de les cases velles més o menys reformades. Estem parlant de conservar els valors històrics interns d'aquestes. D'evitar que les bèsties immobiliaries ho arrassin tot en nom de la pela fàcil. La proposta de la Rosa no és descabellada, però jo també dubto que l'ajuntament tingui un duro per fer-ho....si no saben d'on treure els diners per fer la segona fase dels carrers!! enfi, per als que mouen el tema... a tarragona han tingut una situació similar a Bellvei al casc antic amb unes arcades del call jueu i al final l'ajuntament no ha deixat construir a la immobiliària que ho volia fer...però és clar, és tarragona.

invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Estic amb tu martin

Missatge  Laia Ds Oct 25, 2008 5:00 pm

És una exageració això de construir 16 habitatges on ara hi ha una casa, però si aproven la modificació de les normes subsidiàries, serà totalment legal, i tothom que tingui una casa similar aquesta podrà fer el mateix.

Laia
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty salvem el cas antic?

Missatge  lliberta Ds Oct 25, 2008 5:10 pm

Està molt bé salvar el casc antic...però fa molt de temps que s'hauria d'haver començat a fer, i a la pregunta 'i ara perquè sí? una resposta molt òbvia, hi ha gent que no vol que li tapin la vista, tan simple i tan trist. Això es podria treure com a tema a l'entrevista de la ràdio, no? on diria que fins i tot l'entrevistadora té vinculacions personals amb la gent que no vol que li tapin la vista...no us deixeu enganyar tan fàcilment. Que salvar el casc àntic és molt digne...però tot aquest tema té un caire personal que salta a la vista!

lliberta
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty SOBRE EL CASC ANTIC

Missatge  joseph Ds Oct 25, 2008 6:49 pm

RESPOSTA PARCIAL RESPECTE A VALORS HISTÒRICS I ARTÍSTICS

A Bellvei hi ha unes 200 cases que es poden considerar casc antic. Són números rodons, en realitat n´hi ha més. L´altra dia, dividia el casc antic en dues àrees que anomenava del blat i del vi respectivament, perquè foren fundades, al seu dia, en temps de predomini d´un i altre cultiu. També les hagués pogut anomenar Ceres i Bacus. Bellvei ha sigut fins fa pocs anys un poble agrari, de famílies pageses, malgrat que avui el treball a la terra tendeix a fer-se testimonial, de manera que tot allò que faci referència al passat agricola –com les cases- cal considerar-ho antic.

Una altra definició de casc antic que us aporto: TOTES LES CASES QUE DISPOSEN DE RENOM SÓN CASC ANTIC. Que us sembla? L´anterior definició i aquesta, coincideixen respecte a l´àrea ideal a conservar.

Al casc antic, els últims anys s´hi ha practicat alguna animalada, sobretot al carrer Sant Magí. S´hi ha fet desaparèixer dues cases molt significatives, com eren cal Margarit i ca l´Elvira, mentre que al mateix carrer hi trobem quelcom encertat com és la restauració de cal Pelegrí. Des d´aquest punt de vista, en d´altres carrers podríem trobar altres exemples, tant per bé com per malament.

Del que es tracta és de què tota l´àrea que assenya-lo com antic no perdi el seu aspecte de poble, amb les seves cases tant caracteristiques de planta i pis o de planta i dos pisos on encara s´hi pot afegir una golfa. Aquests són els valors històrics i artístics, no sols de cal Ponico sinó de la resta d´aquelles 200 cases al.ludides més amunt, la unitat estètica que formen totes elles plegades. Cal Ponico, a més, ha sigut, des de temps immemorials, una casa d´hisendats locals per la qual cosa, i també per la seva situació, destaca sobre moltes d´altres cases del cacs antic, que també el tenen el seu valor.

joseph

Nombre de missatges : 18
Data d'inscripció : 24/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty proposta de segon nom per a Bellvei

Missatge  manel Ds Oct 25, 2008 7:38 pm

cutre-cantis-làndia Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

genial, em parteixo la caixa com diria el meu fill.....

proposo que sigui un estandar per a definir el model de creixement de Bellvei!!!!!! jua, jua, jua....

genial freebell, m'ha agradat molt!!!!!

manel
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty a joseph

Missatge  robelló Ds Oct 25, 2008 8:37 pm

joseph,quans anys han de passar perque una edificació es consideri antiga o formi part d´un casc antic? moltes merses

robelló
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty imaginemos

Missatge  jupiter Ds Oct 25, 2008 8:48 pm

Imaginemos por un momento que una persona X de bellvei o de fuera, es igual, hubiera adquirido Cal Ponico y un buen dia solicita licencia de obras para derribar la casa en cuestión y a continuacion edificar una sola casa normal y corriente, incluso diria vulgar y sin ningun atractivo en lugar de 16 viviendas y 30 parquings. Y por tanto adios arcada gótica y adios a todo lo que hay en la casa.
Y ahi va la pregunta: ¿quien hubiera movido un dedo por salvar nada?.
NADIE, ¿por que?
Porque en definitiva no es el casco antiguo lo que se quiere salvar, sino intereses particulares,que vuelvo repetir como ya he dicho en otras ocasiones, muy logico y muy normal de defender lo propio pero no haciendo creer que lo que mas preocupa es el casco antiguo y la historia de Bellvei.
Saludos.

jupiter
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty si señor

Missatge  omega Ds Oct 25, 2008 8:53 pm

Júpiter la as CLAVADO!!!!!!!!

omega
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty No imaginis tant

Missatge  Adri-Admin Ds Oct 25, 2008 11:30 pm

Això es la teva opinio jupiter. I punt. La respecto, però no ens vulguis fer creure que es una veritat universal. Crec que no hauries de fer afirmacions tant contundents sobre coses que no han passat ("Quien hubiera movido un dedo: NADIE")

Et torno a repetir, per si no ho has llegit, que hi ha MOLTA gent que no viu a la zona i te la pancarta panjada (no és el meu cas).

Aquesta gent per quin extrany interès es mou, segons tu?
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Com?Què perquè hem de salvar el casc antic?

Missatge  Frodo Dg Oct 26, 2008 2:04 am

Als que teniu dubtes, i no enteneu perque s'ha produit sobtadament aquest moviment en defensa del casc antic, unes reflexions:
Els pobles que no respecten i protegeixen la seva historia, no mereixen ser respectats, dons som el fruit d'aquesta historia.
Si en tenim molta haurem de fer grans esforços, si en tenim poca els haurem de fer inmensos.
Evidenment ,que els que han començat a moures i a donar els primers passos per ençetar aquest moviment tenen "interessos" ,es clar que s'han començat a moure perque els afecta directament a ells i segurament en cas contrari ningú hagues mogut un dit, PERO A QUI VOLEU ENGANYAR els que us estireu dels cabells perque això es així. NO SIGUEM HIPOCRITES, tothom es mou tan sols quant hi alguna cosa que l'afecta directament a ell, o li molesta. O NO?
El que passa, es que quant surt de sobte un moviment popular, es perque hi ha una guspira que encent la gent. I aquesta gent segurament ja fà molt temps que en té els nassos plens de veure cases i mes cases, blocs, carrers colapsats, i desproposits urbanistics i que el SEU petit Casc Antic es cada dia mes petit i mes antic, i que la SEVA historia es va fonent, i senzillament perque MAI s'ha fet res per protegir-la.
I ara , ara que per fí hi ha un grup de persones, de totes tendencies, edats i colors que veuen una manera d'alçar la veu per mirar d'aturar la bogeria constructora que ens envolta i deixar una petita illa , molt petita, sense aquestes construccions "modernes", dons vinga ... "A por ellos , que son pocos y cobardes".
I el mes penós es que els que dieu no estar-hi d'acord, a tots us agrada visitar els Nuclis Antics dels pobles i ciutats, i el del nostre poble també us agradaria , ho hi tant!! PERO CLAR, LA IDEA NO HA SORGIT DE LA PERSONA ADECUADA, PER TANT LA IDEA JA NO IMPORTA..........
Au va, no siguem tan soberbs i acceptem que protegir, mimar, i cuidar aquest petit troçet del nostre poble es un DEURE que tenim i es una de les poques coses que podem deixar per properes generacions.

Frodo

Nombre de missatges : 3
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Ramon. Rosa.

Missatge  J.A.Pasc Dg Oct 26, 2008 2:27 am

Hola Ramon: Solucionado el mal entendido, no hace falta disculpas, y a ver si puedo aportar algo
positivo. Os creo sinceramente gente de buena FE.

Hola Rosa: Me gustaria aclararte algunas cosas y que me contestaras a otras.
1.- Las cuentas municipales son publicas tienen plazo de exposicion publica y se puede alegar.
Telodigo porque haces referencia a la situacion economica de los ayuntamientos por publicaciones de prensa,no es mentira que hay ayuntamientos con difilcultades pero no es el caso del nuestro si bien es verdad que con la crisis dependiendo de lo que dure podriamos tenerlas, pero
de momento no y la prueba es que el jueves en pleno aprobamos las tasas con un incremento del
i.p.c. en casi la totalidad de las tasas. mientras que en algun ayuntamiento las ha aprobado con incrementos del 10% para dos años.
2.- Cal Punico y la plaza de Catauña.
Dices comprarla no por la crisis pero cambiarla por parcelas para compensar el coste del terreno
como se hizo en la plaza de cataluña con algun propietario.(creo sinceramente que no debo hacer
comentario alguno por escrito al respecto) te pregunto ¿donde estan las parcelas? las diez que habia se estan construyendo para la "juventud" pero ademas que sepas que aunque hay mas proyectos urbanisticos en marcha, el porcentage de aprobechamiento medio por lei tiene que ir a vivienda de proteccion oficial. por otra parte despues se tendria que hacer una modificacion de las normas subsidirias para recalificar como zona de equipamientos pero claro si creemos que tiene tanto
valor hitorico nos podriamos encontrar, que la catalogasen como de interes cultural y la emos jodido
no es tan facil verdad.
3.- Una residencia de dia o de dia y noche para nuestros mayores,buena idea perfecta,¿ conoces la normativa de residencias? ¿sabrias calcular los ancianos que cabrian cumpliendo la normativa y es-
tando catalogada de interes cultural? entiendo,respeto y acepto tu buena voluntad pero entenderas
que eso no viable y no hablemos de los costos porque alucinarias te lo digo porque se han dado pa-
sos y te aseguro que el ayuntamiento de bellvey no puede hacer frente a una infra estructura de
ese calibre y te lo puedo demostrar.
4.- Que se hara la residencia, si por eso y para eso luchare con todas mis fuerzas, que no es facil
pero posible si, no obstante reconozco publicamente que la idea que yo tenia de la residencia no
es posible, pero hay otras alternativas que si son viables y que ya os las explicare cuando las tenga mas maduradas.
4.- Cuando uno lee lo ultimo del josep la verdad es que se acojona y yo lo estoi porque si casco antiguo son todas las casas que tienen renombre mis hijos que quisieran vivir en bellvei y alguno
modificando la mia y haciendo loque la lei me permita resulta que el renombre de mi casa es cal
arcadi y si lomodifico sera cal pascual y tambien tiene renombre y tambien tiene historia pep
no cres que te pasas cuatro pueblos. empezaste gustandome en el tema de la historia de bellvei
pero cuanto mas escribes mas dudas tengo de ti como hitoriador.supongo que mi formacion no es la adecuada para poder entender la hitoria que tu escribes y describes.
Un cordial saludo para todos.

J.A.Pasc
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  va home Dg Oct 26, 2008 10:58 am

"Això es la teva opinio jupiter. I punt. La respecto, però no ens vulguis fer creure que es una veritat universal. Crec que no hauries de fer afirmacions tant contundents sobre coses que no han passat ("Quien hubiera movido un dedo: NADIE")

Et torno a repetir, per si no ho has llegit, que hi ha MOLTA gent que no viu a la zona i te la pancarta panjada (no és el meu cas).

Aquesta gent per quin extrany interès es mou, segons tu?"

Home jo el que veig es que aquesta gent del casc antic la majoria van "en contra de la construcció de 16 habitatges" en lloc d'anar "contra la perdua d'una casa historica" lo qual ya em dona poca confiança. Lo segon es que justament apareixen ara, i encara mes casualitat, els primers a promoure això van ser els veins que viuen o tenen alguna casa aprop de cal Punico! Quina casualitat, nomes els interesava a ells el casc antic. Ara s'hi ha anat afegint gent, es lo que té la propaganda, que crea adeptes. Ya sigui gent realment interesada en el casc antic o en burxar el partit governant.

Per cert Adrià. dius lo de les pancartes com si mig poble estigues ple de pancartes, per l'amor de Déu! Si tot plegat n'hi ha en 4 balcons!

va home
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty ACLARIR ALGUN MALENTES I SEGUIR EL TEMA DEL CASC ANTIC

Missatge  joseph Dg Oct 26, 2008 11:13 am

ACOJONADO ES TRADUEIX PER ACOLLONIT? NO N´HI HA PER TANT.

No es tracta de formació o si –si tu ho dius-, la formació sempre es pot millorar si un vol, per això hi ha escoles i universitats, mestres i professors. Si et vols formar millor et recomao el llibre de Herbert R. Southworth, El mito de la cruzada de Franco, editat per Debolsillo. És una obra mestra d´història.

La història és, per una banda, dades objectives –els documents de tot tipus- i per altra banda interpretació de les dades. Les dades són les que són, les interpretacions són diverses. La diversitat de la interpetació és inevitable i d´aquí sorgeixen les diverses línies d´investigació històrica. Això passa en totes les disciplines, també en les científiques.

Formulo un altre cop la definició aportada: Casc antic integra totes aquelles cases que disposen de renom. D´aquesta, tu me´n treus una conclusió equívoca dient que ca la Cadi (no ca l´Arcadi, que no ha existit), avui és cal Pascual, i que cal Pascual també és història. Però jo he dit en algun lloc que cal Pascual no tingui història? Jo penso que la té, així de clar. I a més té dada d´inici, que és la dada en que la família Pascual comença a habitar aquella casa.

Mira, cal Ponico mateix. Antigament, en documents que arranquen del segle XVI, a aquella casa se l´anomenava cal Pou, així, al seu cap de casa se li deïa Antoni Urgell del Pou. És a dir, que en algun moment de la nostra història cal Pou derivà, en la parla dels bellveïns, en cal Ponico. Moltes altres cases del casc antic, tant les de Demeter com les de Dionís, han canviat de renom per diferents motius o disposen de més d´un renom, així cal Jaume Xacó també era dit cal Jaume Matons, i encara cal Valentí...

Així que no “te acojones” i els teus fills poden estar ben tranquils. L´important, ara, no és tant quin renom tenen sinó que tenen renom. La majoria d´aquestos, els que encara avui reconeixem es van formar els segles XVIII i XIX –n´hi ha de molt més antics- i les cases construïdes i els carrers que es formaren aquells segles els considero casc antic per motius que ja he exposat anteriorment. Cal Pascual té història, i una història encara més antiga perquè abans s´havia dit ca la Cadi, i el que importa és que la casa es conservi com a tal casa, almenys pel que fa a la seva façana i a la seva alçada. Potser el dia de demà els Pascual la vulguin vendre, i tindria aleshores uns altres habitants, segurament canviaria un altre cop el renom si és que se li posés..., però l´aspecte de la casa, en armonia amb la resta de cases del seu entorn, és el que importa conservar. És a dir, que no es converteixi en un bloc de pisos.

Us recordo la meva tesi: conservar el casc antic és més beneficiós –econòmcament també- per a la majoria de persones i de famílies de Bellvei –i tant majoria que no li veig excepció. Us vaig prometre l´exposisió i desenvolupament de la dita tesi, cosa que penso fer d´aquí a uns dies.

joseph

Nombre de missatges : 18
Data d'inscripció : 24/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Gràcies

Missatge  Laia Dg Oct 26, 2008 12:09 pm

"Home jo el que veig es que aquesta gent del casc antic la majoria van "en contra de la construcció de 16 habitatges" en lloc d'anar "contra la perdua d'una casa historica" lo qual ya em dona poca confiança".

No estic d'acord amb tu, no sé si ho has entés bé o has volgut fer una altra interpretació. Però et puc aclarir una cosa: "Sí que es veritat que els primers que s'han mogut són els veïns en veure que es volien construir 16 habitatges on hi ha ara una casa, a més a més, no cumplien la normativa tal com es pot comprovar al seu bloc i es per això que gràcies a ells hem sapigut tot el poble, la modificació de unes normes subsidiàries que no protegeixen gens el nostre casc antic".

Frodo m'agradat molt el teu comentari Basketball : "El que passa, es que quant surt de sobte un moviment popular, es perque hi ha una guspira que encent la gent. I aquesta gent segurament ja fà molt temps que en té els nassos plens de veure cases i mes cases, blocs, carrers colapsats, i desproposits urbanistics i que el SEU petit Casc Antic es cada dia mes petit i mes antic, i que la SEVA historia es va fonent, i senzillament perque MAI s'ha fet res per protegir-la.
I ara , ara que per fí hi ha un grup de persones, de totes tendencies, edats i colors que veuen una manera d'alçar la veu per mirar d'aturar la bogeria constructora que ens envolta i deixar una petita illa , molt petita, sense aquestes construccions "modernes", dons vinga ... "A por ellos , que son pocos y cobardes".
I el mes penós es que els que dieu no estar-hi d'acord, a tots us agrada visitar els Nuclis Antics dels pobles i ciutats, i el del nostre poble també us agradaria , ho hi tant!! PERO CLAR, LA IDEA NO HA SORGIT DE LA PERSONA ADECUADA, PER TANT LA IDEA JA NO IMPORTA..........
Au va, no siguem tan soberbs i acceptem que protegir, mimar, i cuidar aquest petit troçet del nostre poble es un DEURE que tenim i es una de les poques coses que podem deixar per properes generacions."

Laia
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Re: va home

Missatge  Adri-Admin Dg Oct 26, 2008 12:33 pm

Si les famílies dierectement afectades no volguessin que s'els construeixi un bloc de 16 vivendes (16 families i els corresponents cotxes) al costat de casa, no seria legítim?

Nose si tu actues d'aquesta manera, però jo no em considero adepte de res. Primer intento argumentar i després crearme la opinió que consideri més encertada. Sense tenir en compte si va contra els que són al poder o contra algú altre.
Crec que aquest argument teu de la propaganada te bastant poca força. Només cal fixar-se que molta gent que ara te la pancarta penjada, ha estat tradicionalment a favor de l'equip de govern de CiU.

Que són 4 pacartes les que hi ha penjades??? Nose si has fet un tomb per el poble aquest últims dies... T'asseguro que són forces més de 4 i no són totes al casc antic.

Per cert, segueixo sense haver llegit un sol comentari que em doni arguments a fovor del projecte. De veritat que agrairia que algú ho
fes. Es què tinc la senssació que per defensar el projecte només es repetiex una vegada i una altre, que la gent que hi està en contra es mou per interessos particulars. A mi això no em convenç de que el projecte sigui bo per el poble!


Gràcies!
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty raons, sisplau

Missatge  Manel Dg Oct 26, 2008 12:48 pm

Efectivament Adri. N'hi ha uns quants que encara estem esperant un sol argument, un! de per què s'ha de fer aquest projecte.
Adverteixo:
1. no val dir que el promotor en sortirà MOLT beneficiat.
2. No val dir que les cases seran més boniques que les que hi ha ara.
3. No val dir que per quatre pedres velles millor tirar-ho tot a terra. L'esglèsia i l'ajuntament també són vells i no les enderroquem per fer-hi un bloc de pisos.

Pascual: el tema de les cases per als joves... m'agradaria saber si el preu final d'aquestes cases (terreny + construcció) "per als joves" és molt diferent de les que es podien comprar a can CUTRE-CANTIS-LANDIA.
Una altra cosa. Respecte les vivendes de protecció oficial. Si l'equip de govern del qual ara en formes part, no hagués tingut tanta presa en aprovar determinats plans parcials (Rita-S15) i hagués esperat només una setmana en fer la tramitació....ara Bellvei tindria el doble de vivendes de protecció oficial...i com aquesta tantes coses més...sempre a favor del promotor....mai a favor del poble. (tot això ho podeu consultar al diari oficial de la provincia de Tarragona on estan totes les dates d'aprovació del sector)
De la residència...home, barat no deurà ser, però segur que en traiem més profit que del pavelló, que utilitzen 500 vegades més els clubs de fora que la gent d'aquí. Si s'ha fet aquella obra perquè no es pot fer aquesta...em contesto: no hi ha ni un duro sino se segueix conreuant ciment. Bellvei té pavelló, i quatre carrers amb llambordes i pilones gràcies al ciment. No hi ha ciment, no hi ha res! és trist però és així.

Manel
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Una bona iniciativa

Missatge  Magí Dg Oct 26, 2008 1:06 pm

Ja fa anys que no visc al poble però hi vinc molt sovint i encara m'hi sento lligat (familiarment, amb entitats, amb la gent...), i, per tant, també em preocupa el que hi passa i la imatge exterior que se’n dóna.

Permeteu-me, doncs, felicitar tots els participants d'aquest fòrum, en especial l'Adrià i el Ramon que l'han creat, perquè de ben segur que amb aquesta iniciativa i les aportacions de la gent en els debats que s’hi plantegen (sempre que no es caigui en desqualificacions personals), donarà un nou impuls al diàleg i a la convivència entre els veïns.

Serà una tasca difícil, és cert, però estem obligats a creure que la implicació ciutadana en els debats sobre temes que afecten el poble, contribuirà de forma notable a la participació en els actes (culturals, polítics, lúdics...) que s’hi celebrin, independentment de qui i on s’organitzin.

S’ha qüestionat la neutralitat política i les opinions dels creadors d’aquest fòrum i em sembla totalment fora de lloc aquesta acusació. Si bé és cert que el que ha motivat la seva aparició ha estat un fet concret, i que per tant no ha sorgit de forma gratuïta, estic convençut que els qui han creat aquest espai només han volgut posar de manifest les mancances d’un sistema, i que l'únic que els ha motivat a tirar-lo endavant han estat les ganes de debatre públicament temes relacionats amb Bellvei. I només per aquest fet, ens hauríem d’alegrar tots plegats; és d’agrair que la gent jove s’impliqui de forma tan directa en temes d’aquesta magnitud.

Convindria que aquest primer pas tingués continuïtat; que tothom hi aportés la seva opinió, cadascú amb la seva visió de les coses; que de mica en mica se suggerissin nous temes a debatre i que en sortissin propostes engrescadores per al bé comú.

Endavant i sort!

Magí

Nombre de missatges : 1
Data d'inscripció : 25/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Anem responent

Missatge  Rosa Dg Oct 26, 2008 2:22 pm

A Adri.- Sóc la Rosa, no la Teresa. No passa res és normal...em diuen Teresa, Rosa , Maria... però axò sí, tinc un NOM.

A Lliberta.- 1.- Una moguda sempre la inicia algú o alguns per una sèrie de raons. Els veïns escolten, pensen, contrasten opinions, veuen, opinen i s'expressen..... No en tens prou de raons amb totes les que es van exposant en aquest fòrum obert? Si tu tens un altre punt de vista i consideres que s'ha de defensar, exposa'l...argumenta'l, dóna les teves raons. 2.- Dius que l'entrevistadora té vinculacions personals, sí , és la meva filla i germana de la Laia... ens deus conèixer no? . I tu, quines vnculacions familiars tens?, qui ets?, qui i què hi ha darrera de les teves paraules? Desenmascara't home, desenmascara't... sinó no cal que parlis més d'assumptes personals. 3.- Dius que la gent es deixa enganyar fàcilment... com pots dir això... què penses que els veins es deixen manipular tan fàcilment? Quin poc concepte en tens dels que estant opinant i debaten en aquest fòrum sobre el tema? Aquí el que s'està amagant ets tu, nosaltres donem la cara.

A Pascual.- 1.- Et dono les gràcies per les aclaracions, al menys hi ha algú de l'equip de govern que diu alguna cosa, ja que CIU no es veu per enlloc i el PSC que està a l'oposició, tampoc... 2.- Me n'alegro molt que actualment l'Ajuntament no estigui en crisis. Molt bé. En prendrem nota. 3.- Saps perfectament que no sóc entesa ni en Centres de Dia, tampoc sé la normativa al respecte... però sí que conec edificis històrics i culturals que s'han reconvertit en espais publics i socals... 3.- No estic d'acord quan dius que l'Ajuntament de Bellvei NO POT FER FRONT A UNA INFRAESTRUCTURA D'AQUEST TIPUS, és a dir, que la infraestructura del Poliesportiu sí que es pot asumir i la d'un CENTRE de DIA, no. Llàstima que la gent més gran no puguin entrar en aquest fòrum per desconeixement de Internet, que si no es tirarien tots a sobre. Bé no vull obri més polèmica.

A Va home! ...Com pots dir que només hi ha 4 pancartes penjades... tal com diu l'Adri, fes un tomb i observa que cada dia n'hi ha més.

A tots els X, Y, Z, Júpiter, Va home... doneu la cara home.

Rosa
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Perdóóó!

Missatge  Adri-Admin Dg Oct 26, 2008 2:42 pm

Osti Rosa vaya lapsus amb el nom! Perdonaa! Laughing Laughing
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 4 Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 4 de 15 Previ  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 15  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum