Bellvei expressa't en llibertat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Salvem el casc antic!!

+9
Nino
JOSEANGEL PASCUAL CASAS
Amics de Bellvei
Magí
Frodo
joseph
Adri-Admin
gallo
Ramon-Admin
13 participantes

Pàgina 5 de 15 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Següent

Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  va home! Dg Oct 26, 2008 4:16 pm

Si ara resultara que tenim el poble inundat de pancartes, si us plau, que n'hi ha en un 10% de les cases, tirant cap amunt? La veritat es que almenys pel que he vist, no en conto mes de 30 o 40. Clar que potser me deixat algun carrer que casualment hi ha 3 pancartes en cada balcó.

Rosa: Si tanta ilusió et fa et puc dir qui soc, pero.. que en treuràs tu d'això? A més, com es que nomes ens cites als que anem contra la opinió general de salvar el casc antic? Perque també veig anonims que recolcen les teves idees i no els hi demanes pas que s'identifiquin.

va home!
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty RESPOSTA A QÜESTIONS FINS ARA NO ATESES

Missatge  joseph Dg Oct 26, 2008 4:40 pm

TOT ARRIBA

Vull respondre a dues qüestions que se m´han dirigit en aquest bloc ja fa un temps, a les quals fins ara no dóno resposta. De fet tampoc caldria donar resposta a les mateixes perquè aquestes es troben en els mateixos escrits que heu pogut llegir. Només cal que la lectura sigui atenta.

Una d´elles, platejada per qui es fa dir Kono, versa sobre si cal Ponico abans de ser casa havia sigut corral. És cert que parlo d´una casa que al segle XV encara només era un corral, però no es tracta de cal Ponico. I a més, asseguro ara que cal Ponico aleshores ja era una de les 12 cases existents en aquella època.

L´altra qüestió, plantejada per un tal Rovelló, em tornava la pilota, com si es tractés d´un partit de tenis. Em pregunta: quans anys ha de tenir una casa per considerar-se antiga?, pregunta que, de forma rètorica, jo mateix plantejava en l´escrit “Parlem del casc antic”. De forma rètorica perquè jo mateix donava la resposta en aquell mateix escrit i en d´altres. Ho diré de forma més clara: uns 200 anys, segons el meu concepte de casc antic, el qual concepte –hi estiguis o no d´acord- és el que plantejo. Però no es tracta sols de que una casa tingui aquella o més edat, sinó de que el carrer on està situada també té aquella o més edat, i a més, una casa pot ser nova, nova de trinca si vols, perquè els seus propietaris així ho han decidit i han tingut recursos per fer-ho, i evidentment això no es pot n´hi s´ha de prohibir, però si que se li demana i s´espera d´ell que tingui el gust, que respecti, en quan al seu aspecte extern, la resta de les cases del seu entorn.

joseph

Nombre de missatges : 18
Data d'inscripció : 24/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty para Laya, Manel.Rosa

Missatge  J.A.Pasc Dg Oct 26, 2008 8:18 pm

Hola atodos los que se identifican.

Laia seamos claros, las normas anteriores tenian algun punto que podia interpretarse de varias formas osea no concretaba. y por eso posiblemente unos interpretan que es legal y otros que es ilegal seguro que cada uno a su favor y hasta aqui legitimo.
Fue la oposicion y yo tambien formaba parte de ella la que pidio una modificacion de las normas y el
equipo de gobierno acepto la revision. por eso tambien me estraña que el Sergi que asistio al pleno
diga que se ha aprobado una revision para aprobar aquel proyecto por que no es asi y me explicare
El señor alcalde y el arquitecto municipal nos comboco a todos los grupos politicos por que se estaba
redactando la modificacion de las normas se nos entrego la documentacion para revisarla y si creiamos oportuno alguna aportacion hubo grupos como el p.s.c. que hizo una aportacion que se la aceptaron y el resto de grupos y entre ellos yo no hice ninguna aportacion pero si hice que profesionales en arquitectura me aconsejasen de la modificacion y me aseguraron que estaban mui
bien por eso yo aprobe las modificaciones y por que estoy seguro que venefician a una gran mayoria

Manel. tu sabes como yo cual era mi criterio de las casas para la " juventud " pero por si estoy
confundido te lo explicare, mi criterio hera y sigue siendo que los diez propietarios de los terrenos
formasen una coperativa para esa construccion y de esa manera se ahorrarian el veneficio industrial
por que todos sabemos cuanto cuesta el metro construido y se hubiesen ahorrado un buen dinerito.

En cuanto la residencia el coste es mas del doble del polideportivo y lo del polideportivo ya no lo
tenemos pero no sufrais que la tendremos y si es posible con mui poco coste para el municipio.

Rosa. es logico que no conozcas la normativa yo tampoco la conocia pero com es un tema que
me ocupa y me preocupa hago lo que puedo para saber que es lo que hay que hacer sin si es
posible no empeñar el pueblo piensa solo una cosa que te dire ahora,hace falta un equipo medico
personal sanitario y como minimo plazas suficientes para que sea accesible a todo el mundo de lo
contrario seria una residencia para previlegiados.

En cuanto al polideportivo lo tenemos yo habia planteado otras occiones pero el equipo de gobierno
creyo que era mejor asi que bamos ha hacer procurar que nos cueste lo menos posible.

Y con respecto a los mayores te aseguro que les dire la verdad y estoi seguro que lo entenderan
logicamente no lo hare por internt lo hare personalmente.
Cordial saludo para todos.

J.A.Pasc
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty dos palabras a j.a pasc

Missatge  omega Dg Oct 26, 2008 8:58 pm

IN...CREIBLE.!!!!!!!!
quien te a visto y quien te ve.
lo que hace el estar en el gobierno o en la posicion.

omega
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty Sobre la modificació de l'equip de govern

Missatge  l'Entesa Dg Oct 26, 2008 11:29 pm

Surto al pas d'afirmacions que s'han fet sobre la bonhomia de la modificació que està portant a terme l'equip de govern sobre les normes subsidiàries al Casc Antic.
L'oposició va aconseguir que l'equip de govern iniciés els tràmits, el que no va dir mai l'oposició, i en aquest cas l'Entesa, és que s'arreglessin quatre articles per colar els projectes que es volen fer, tant a Cal Punico com a altres indrets del Casc Antic, aprofitant que es tracta d'una normativa obsoleta -any 1977- i que no pot donar resposta a les necessitats que un teixit urbà antic tan degradat requereix.

Aquí només hi han dues tendències: la del govern i els seus acòlits que han demostrat la seva insensibilitat en vers el poble -negant un dret als veïns i defensant, interessadament?, els interessos aliens- i un grup de veïns que intenten defensar, legítimament -per molt egoista que sembli- els seus interessos. Perquè no és la gent que estem debatin el tema en aquest fòrum qui decideixi què fem amb el casc antic?

El salvem o el condemnem? Per salvar-lo fora necessari redactar un Pla Especial de Millora Urbana -tal com marca la llei- i com les mateixes normes subsidiàries de Bellvei contemplen. Per condemnar-lo només cal deixar que aprovin aquesta modificació "xapussa".

Celebro enormement aquest fòrum. Crec que finalment s'ha destapat la caixa dels trons i la gent pot dir el què vol. Espero que això continui en totes les esferes públiques del nostre poble. I demanaria que la gent donés la cara, les opinions que s'amaguen darrera un pseudònim no són legítimes, democràticament parlant, a la vegada que no contribueixen a la transparència i claredat que aquest debat requereix.

l'Entesa
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty Què diuen les normes de Bellvei?

Missatge  L'Entesa Dg Oct 26, 2008 11:49 pm

En les normes urbanístiques vigents a Bellvei en el Títol Setè. Pla Especial de Protecció del Patrimoni. Capítol Únic. diu:

Art. 148. Definició
L'instrument general de protecció del patrimoni és el Pla Especial de Protecció del Patrimoni que inclou el Catàleg de construccions d'interés.

A l'espera de la redacció del Pla Especial de Protecció del Patrimoni, les Normes Subsidiàries de Planejament defineixen un Pre-cartàleg d'elements que pel seu interès arqueològic, històric, artístic, paisatgístic o arquitectònic, han de disposar, de forma urgent, d'una especial protecció.

(en el pre-catàleg el primer element a protegir del Nivell 2 és precisament "Bellvei nucli".)

Més endavant en l'article 151. Condicions del Pla Especial, en l'apartat 4 diu:

a) En tan no sigui vigent el Pla Especial corresponent, es podran autoritzar únicament obres de consolidació i conservació de caràcter urgent, amb informe previ del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.. Els usos seran concordats amb les característiques i posada en valor dels edificis a protegir. Es prohibeixen expresament l'enderrocament o la transformació i canvi de característiques físiques dels edificis i, si escau, de llurs entorns ambientals.

Aquestes normes són actualment vigents al municipi de Bellvei i van ser aprovades tan per l'Ajuntament com per la Generalitat el 06/02/2002. Us les podeu baixar de Gencat. Crec que la cosa no pot estar més clara, senzillament si l'ajuntament compleix amb les pròpies lleis que ha aprovat hauríem iniciat la recuperació del casc antic.

L'Entesa
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty pregunta pel J.Angel Pascual

Missatge  martin m Dl Oct 27, 2008 12:06 am

Llegint el teu ultim escrit, em sembla entendre, que trobes que el canvi de normes es bo per la majoria de veïns.
Jo no conec quins sons els canvis, però entenc, que aquestos permeten la construcció dels tres blocs de pisos, al solar a on hara hi una sola casa, i em pregunto, que passaria si els actuals propietaris de la resta de cases de la zona, (Ca la Marcela, la casa del costat, Cal Triget i totes les altres) les venguesin a promotors, i a totes hi fessin la mateixa quantitat de blocs? Això seria bò pel poble?
M´agradaria que en contestesis (Martin es el meu congnom)

martin m
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty re. a Adri

Missatge  jupiter Dl Oct 27, 2008 12:51 am

Hola Adri, evidentemente que lo que yo manifiesto en este foro es unica y exclusivamente MI OPINION y no tengo ninguna pretensión de hacer creer nada a nadie, a diferencia de otros.
Dices que crees que no deberia hacer afirmaciones tan contundentes sobre cosas que no han pasado, que yo sepa ya se han derribado y constuido edificaciones en el casco antiguo y NADIE ha movido un dedo.
En cambio tu si que llegas a conclusiones y das por hecho cosas que dificilmente puedes probar, y dices: “Només cal fixar-se que molta gent que ara te la pancarta penjada, ha estat tradicionalment a favor de l'equip de govern de CiU.”
Un consejo no te dejes llevar por las apariencias, que el voto es secreto.
Saludos

jupiter
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty seguim esperant...

Missatge  Adri-Admin Dl Oct 27, 2008 1:07 am

Efectivament el vot es secret. Però almenys la meitat dels vots de Bellvei són de Ciu. Això no és secret. D'algun lloc deuen sortir aquests vots... Per tant, per pura estadística, en qualsevol zona de bellvei la meitat dels vots haurien de ser de ciu
(peró no, no es pot provar científicament)

Per el demés, estem dacord en que tots dos expresem exclusivament la nostra opinió. Per tant no hi ha res a dir. Wink

El que si que seria interessant és que ens diguessis quins són els teus argument a favor del projecte.( Si és que hi estas a favor es clar...)
Ho dic perquè continuem sense llegir un sol argument que ens pugui convencer d'alguna cosa...

Gràcies
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty no esperes mas

Missatge  jupiter Dl Oct 27, 2008 1:16 am

Quieres saber si estoy a favor o en contra del proyecto, pues... TOTALMENTE EN CONTRA.
Pero me lo que mas me fastidia es la hipocresia con que algunas personas tratan el tema del casco antiguo.
Saludos

jupiter
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty OK

Missatge  Adri-Admin Dl Oct 27, 2008 1:28 am

Ok jupiter. Al final estarem dacord en més coses del que em pensava...jeje
Jo ara per ara també estic en contra del projecte (almenys fins que algú em convenci del contrari) , i també em molesta la hipocresia d'algunes persones implicades el "salvem..."
Ara bé, crec que tot i molestarme, és més important aprofitar el moviment popular que s'ha generat per començar a fer alguna cosa positiva pel el casc antic de Bellvei. Ja sabem que fins ara ningú s'en preocupava, però si ara hi ha la oportunitat de que molta gent es conenccii, perquè no ho aprofitem? (torno a dir "més val tard que mai")
Jo ho veig així...

Gràcies
Adri-Admin
Adri-Admin

Nombre de missatges : 95
Data d'inscripció : 18/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty Opinió sobre diversos temes exposats

Missatge  Ramon-Admin Dl Oct 27, 2008 1:34 am

Primer de tot m'agradaria agraïr al Magí el seu vot de confiança cap als creadors, que com hem repetit sempre encara que opinem respectem les opinions i tenim ganes que hi hagin diferents tipus d'opinions i debatre-les.

Dit això, diferents comentaris:

Rosa:Crec que la proposta de la Rosa està molt ben pensada, a Bellvei és una cosa que crec que li manca i ens faria falta, que fós una casa històrica en ple cas antic remodelada és una molt bona idea, al meu entendre.

Pascual:Segons el que he entès en el que has dit costaria masses diners arreglar aquesta casa i convertir-ho en un centre de dia i costaria massa també pel tema personal sanitari... Crec que el que ha dit la Rosa es podria estudiar per part de l'ajuntament, cosa que dubto que s'hagi fet, i que sempre hi ha maneres de fer les coses si se'n té ganes i si està d'acord, tot és parlar-ho i investigar-ho de com es podria fer.

Debat:Respecte el que s'ha proposat de realitzar un debat obert, crec que també és una molt bona proposta, i amb un tema així que pel que s'ha vist aquí interessa a tanta gent, però com ja s'ha dit, s'hauria de fer bé, amb representants polítics de cada partit, i on s'escoltés tothom que volgués opinar, realment és el que preté ser aquest fòrum, no tansols d'aquest tema sinó de molts altres, però fent-ho obertament cara a cara, crec que es podria arrivar a més gent de la qual internet pot arrivar.

Arguments:Continuament es parla dels impulsors del "Salvem el casc antic", que han actuat per interessos propis, jo ja vaig dir en un altre missatge que realment m'era igual, realment gràcies això crec que a molta gent li ha fet despertar l'interès per com s'estàven fent les coses. I segueixo demanant arguments a favor dels pisos, encara no n'he pogut llegir cap que em serveixi. No em serveix que els veïns impulsors del "Salvem el casc antic" es moguin per interessos propis, va més enllà, ara ja parlem de si realment les coses s'estàn fent bé, i si no com arreglar-les, si es creu que es fan bé i que és bo tirar a terra "cal Ponico" agrairia que s'em expliquès el perquè.

Una salutació cordial a tots els usuaris!
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty POUM

Missatge  Sergi Dl Oct 27, 2008 2:01 am

Pascual, encara no entenc pq heu fet unes modificacions dels punts que no estaven prou clars de les normes subsidiàries, quan des del 2002 (crec el 2002) us demanen que redacteu les POUM. Quan les redactareu? Quan no hi hagi casc antic?
Gràcies!!

Sergi
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty 200 casses son casc antic

Missatge  vanesa Dl Oct 27, 2008 4:20 am

¿ i nomes es centren amb una cassa de tot un poble?
no coment
confused confused confused

vanesa
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty GAMBERRISME AL CASC ANTIC

Missatge  joseph Dl Oct 27, 2008 11:19 am

CAL PONICO NO CAU, ESTÀ SENT EXPOLIAT

Una casa de les característiques de cal Ponico no és gens fàcil que pugui caure per ella mateixa, tot i que és cert que qualsevol casa, quan fa temps que no s´hi viu es va degradant i, evidentment, pot acabar presentant un estat ruinós i fins i tot caure. Però no fa tants anys que no s´hi visqui com perquè pugui arribar en un semblant estat. A més els seus propietaris sempre havien viscut a Bellvei o molt prop de Bellvei, com per no tenir-ne cura, i fIns i tot sembla que durant un temps fou llogada.

Marmellar (Alt Camp), un poble abandonat de fa més de cent anys, uns 25 o 30 anys enrara, es covertí, per tot una colla de joves de la comarca, en un lloc d´acampada, per passar-hi un cap de setmana o fer-hi alguna escalivada. Es convertí en un lloc obligat per anar-hi, almenys, un cop a l´any. Tant les cases com la seva Església es conservaven força bé, tot i el temps passat en abandó. Recordo que també hi havia dues o tres cases un xic aïllades del nucli, en què els seus propietaris hi anaven a passar algun cap de setmana, i evidentment el seu aspecte era més cuidat que la resta, s´hi vient cortines a les finestres, estaven bén emblanquinades... Fins que un any, vam poder comprobar que dues o tres d´aquelles cases, havien sigut atacades per algun grup desconsiderat, fent-hi maleses, i també que aquelles cases encara “habitades” havien sigut violades i robades de tal manera que els seus propietaris, davant la manca de seguretat per mantenir el seu patrimoni deixaren d´anar-hi i de tenir cura de les seves cases. Avui Marmellar és un poble en runes, unes runes provocades i avançades pel gamberrisme.

Aquest últim 21 de setembre, al matí, a Bellvei, varem tenir una visita d´uns cinquanta socis de l´IEP (Institut d´Estudis Penedesencs) i, com que un servidor també n´és soci, em vaig oferir a fer de guia i a explicar part de la història de tot allò que es visitava (l´Església, cal Vidal, cal Santo, cal Pau Bernat i cal Rion). Entre la gent de l´IEP, n´hi havia que allò que els motivà a venir era el fet que algun dels seus avantpassats (besavi o rebesavi) havien nascut a Bellvei, i em van dir el nom d´aquells. Enseguida els vaig poder dir –gràcies a la meva investigació- de quina casa havien sigut aquelles persones per les que preguntaven. Una d´elles era de cal Lluch (casa del carrer de Montserrat, també abandonada de fa un cent anys i que els segles XV a XVII era la tercera casa en tenir més terres al terme, més que les que teien a cal Ponico, que era la cinquena).

Ahir mateix, quatre d´aquells visitants, que tenien avantpassats a Bellvei, tornaren a venir. Jo havia conectar amb l´actual propietari de cal Lluch i aquest ens va permetre l´accés a la casa. La casa, cal Lluch, avui és molt vella, però es conserva tal com la varen deixar els seus últims habitants el segle XIX, i encara que per habitar-la necessita d´obres de restauració, la construcció és sòlida, ferma...

En accedir a la terrassa de cal Lluch s´hi pot veure tota l´illa de cases de la qual en forma part, que abarca els darreres de les cases del carrer Sant Cristòfol, la Plaça Vella i algunes del carrer Jacint Verdaguer. Des d´allí, es veu a vista d´ocell els darreres de cal Ponico i tot el seu pati interior amb les edificacions que aquest compté (celler, pallissa...). Quina no fou la meva sorpresa i la dels visitants poder comprobar que algú altre s´està dedicant a arrencar les teules de la casa. I és clar, si es treuen les teules, la ruïna de la teulada esdevindrà un fet inevitable. Conclusió: CAL PONICO NO CAU, ÉS UNA CASA TANT SÒLIDA COM CAL LLUCH, NOMÉS QUE L´ESTANT EXPOLIANT IMMUNAMENT.

I jo pregunto, tenen permís de l´Ajuntament per fer aquella deconstrucció? Aquell acte, estigui o no penalitzat per la llei, a mi em sembla un crim, una veritable gamberrada i desconsideració. La ruïna de la casa està sent provocada a l´igual que ho fou la del poble de Marmellar. La diferència és que si els gamberros que malmeteren Marmellar resten en l´anonimat, els de cal Ponico es poden identificar fàcilment.

joseph

Nombre de missatges : 18
Data d'inscripció : 24/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty el que ens faltava, ara l'expoli

Missatge  manel Dl Oct 27, 2008 2:28 pm

De fet, no m'extranya. La via dels fets consumats també val en aquest món dels carronyaires-especuladors immobiliaris....
Cal denunciar aquest espoli perquè si s'està fent amb les teules ves a saber què fan amb les restes de dins, que teòricament tenen més valor arquitectònic....

manel
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty Auditoria

Missatge  Pregunto Dl Oct 27, 2008 6:27 pm

se comento en el blog de pedir una auditoria al ayuntamiento, ¿alguien sabría explicarme en qué consiste y como se puede pedir?

Pregunto
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty Salvem

Missatge  Amics de Bellvei Dl Oct 27, 2008 9:51 pm

Enganxa't al casc antic de Bellvei!!

www.amicsdebellvei.blogspot.com
Amics de Bellvei
Amics de Bellvei

Nombre de missatges : 8
Data d'inscripció : 27/10/2008

http://www.amicsdebellvei.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty PARA Martin¨¨ Ramon y Sergi

Missatge  JOSEANGEL PASCUAL CASAS Dt Oct 28, 2008 3:10 am

Hola a todos.
Martin, yo me llamo, Jose Angel pascual casas.
Te dare la solucion para que puedas saber todas las modificaciones, el ayuntamiento es de todos y por si te interesa, puedes pedir que te las enseñen, como comprenderas, por escrito en el foro seria demasiado largas y de memoria podria incurrir en algun error, pero si no dispones de tiempo, te contestare de lo que te preocupa, un punto que se aprovo, fue que no se pueden agrupar parcelas, con lo cual, si tu tubieses dos parcelas juntas,o mejor una al costado de otra no
podrias juntarlas para construir un bloque de pisos. y tambien por ese motivo hemos tenido quejas.

RAMON.
yo no he dicho que no fuese una buena idea, lo que digo que no hay espacio suficiente para
una residencia de dia, te invito que visites la de Llores del penedes que es la ultima construida
en la comarca. y despues me dices si tengo razon, o no, te aseguro que me ocupa y me preocupa
como minimo lo mismo que ati. y quiero una residencia para todos, no para privilegiados.

Sergi.
Me dices que desde el 2002 que os pedimos el POUM
Que sepas que estamos en el 2008 y ami es la primera vez que me lo pides o no.
No obstante lo tendre en cuenta y te eseguro que no pasaran 6 años aque el POUM
este redactado debatido y aprobado.
En la proxima ocasion te explicare lo que le faltado al Pau por explicar.

Un cordial saludo para todos.

JOSEANGEL PASCUAL CASAS

Nombre de missatges : 14
Data d'inscripció : 26/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty pascual

Missatge  sergi Dt Oct 28, 2008 4:57 pm

Moltes gràcies Pascual, per contestar-me a tots els post, és d’agrair que algú de l’ajuntament que ha votat a favors de les NNSS es passi per aquí al fòrum a opinar, ja que crec que tots tenen la direcció per poder compartir tots els nostres neguits, totes les nostres idees,… Aquests són els meus punts a comentar-vos:

1. Jo no he demanat la POUM, sinó la Generalitat de Catalunya ha demanat a tots els Ajuntaments que es redacti el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal Llei 2/2002, del 14 de març, i en el nostre Ajuntament encara no s’ha fet o encara no hem tingut constància o encara no m’he enterat, penso que aquest pla és molt important per tots els veïns, i espero que tots els veïns puguem col·laborar en tot. Et faria res informar-me com està d’avançat aquest tema.
2. Des de l’ajuntament s’ha fet una Modificació Puntual de les Normes Subsidiàries on crec que no s’ha fet un estudi de mobilitat, aquestes normes van en contra de la salubritat pública, no respecten l’harmonia del poble,...

3. Sobre el que comentes: “un punto que se aprovo, fue que no se pueden agrupar parcelas, con lo cual, si tu tubieses dos parcelas juntas,o mejor una al costado de otra no
podrias juntarlas para construir un bloque de pisos. y tambien por ese motivo hemos tenido quejas.”
Així que posem el cas que tinc dos cases juntes, no podria ajuntar-les i fer-me’n una de molt maca i integrada al poble, però el que si que podria fer es reparcel·lar cada casa i fer a cada reparcel·lació 4 habitatges amb una mateixa caixa d’escala.
Conclusions podem fer el que vulguem, si posem el cas que tinc dos parcel·les com a mínim podria fer 8 cases sense reparcel·lar doncs imagineu-vos quines barbaritats poden fer les constructores.

4. M’han comentat que el Departament de Cultura ha enviat una carta a l’ajuntament, de que es tracta aquesta carta.

5. Vull demanar a tothom un altra cop, que intentem ser educats i respectuosos uns amb els altres, aquest fòrum s’ha creat per debatre temes d’interès municipal, però no s’ha creat per a faltar el respecte uns amb els altres. Respectem-nos tots i respectem les opinions de tots.


Gràcies a tots!!
PD: Pascual, t’ho tornem a repetir, no tenim res en contra teu ni de ningú de l’ajuntament, simplement t’ho preguntem a tu perquè ets l’únic que entre al fòrum.

PD: Martin les normes subsidiàries es poden veure al blog, d’amics de Bellvei, pots treure conclusions, veure la diferència de la llei actual i la modificada i si tens algun dubte entre tots t’ajudarem.

sergi
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty casc antic

Missatge  Itaca Dc Oct 29, 2008 12:02 am

Fins ara s’ha parlat molt de si s’està d’acord o no amb el tema del enderroc i construcció de Cal Ponicu, però potser el que caldria seria fer propostes de com protegir el casc antic de forma global i no d’una sola casa.
Primer crec que seria molt important delimitar que es el casc antic, potser amb zones i subzones, i aplicar una normativa mes o menys restrictiva en funció de la situació d’aquestes i de la seva tipologia.
També es veritat que els propietaris de finques en les zones mes restrictives haurien de rebre una compensació en forma de reducció d’impostos i taxes i fins i tot en l’exacció de llicencies d’obres i l’obtenció d’algun tipus d’ajut a la rehabilitació i conservació del patrimoni. Tot això per que?, doncs perquè es evident que aquestes propietats no podrien optar mai a diferencia d’altres fora de les zones delimitades a que un bon dia se’ls presenti un inversor-promotor i els hi posi una “morterada de calés” sobre la taula a canvi d’edificar un bloc de pisos.
Crec que un poble cuidat i ordenat urbanísticament i amb un casc històric protegit fa que tots ens beneficiem amb una revalorització de totes les propietats, estiguin en el casc antic o fora d’aquest.
Penso que el valor mes important d’un poble es precisament, això, continuar sent un poble.
A menys que ens vulguem convertir en una vulgar vila o ciutat plena pisos de nova construcció sense cap referent històric i patrimonial. cheers
Potser ja hem fet tard o no hi serem a temps.
Salut i Força…

Itaca
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty quanta raó tens itaca

Missatge  Manel Dc Oct 29, 2008 12:24 am

Doncs això, quanta raó tens itaca!!!!!

Manel
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty Sergi, el apartado que le faltaba al Pau.

Missatge  JOSEANGEL PASCUAL CASAS Dc Oct 29, 2008 2:02 am

Hola Sergi . como ayer te dije , te transmito lo que le faltaba al Pau.
b) Així mateix, en tant no sigui vigent el Pla Especial, els ambits catalogats no poden ser
modificats, ni en la seva estructura ni en els seus elements constitutius, sense llicencia
municipal, la qual será sol.licitada amb un projecte signat per un titulat superior facultat.
Aquest projecte haura de justificar la conveniencia o necessitat de les obres de modificació,
que es descriuran en una memoria i es grafiaran en planols de planta, secció i alçats.

JOSEANGEL PASCUAL CASAS

Nombre de missatges : 14
Data d'inscripció : 26/10/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty àmbits catalogats, ja, ja, ja

Missatge  Itaca Dc Oct 29, 2008 2:20 am

Els àmbits catalogats?, i quins son aquets, en el suposat que hagi quelcom catalogat i qui ho cataloga?, i tot això condicionat a la llicencia municipal, i aquesta llicencia qui la concedeix?
Tot plegat un fart de riure... per no plorar. Laughing Crying or Very sad

Itaca
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty Al José Angel Pascual

Missatge  Ramon-Admin Dc Oct 29, 2008 3:04 am

No entenc molt bé d'ordenances municipals, però el que entenc és que vé a dir que l'ajuntament, o el tècnic en qüestió de l'ajuntament, decidirà si es pot o no es pot en cada cas particular, sense que hi hagi una ordenança explícita per cases amb possible valor històric, arquitectònic o artístic.

Tot això sense existir aquest pla especial de protecció al patrimoni, que pel que entenc no hi és. Alhora ho hauria d'aprovar la generalitat? I si a l'ajuntament li interessa per altres factors com els que s'han anat comentant en aquest fòrum?(no dic que siguin certs pas, però ho podrien ser.) No hi hauria d'haver un règim estricte aplicat a tot aquest tipus de cases que les protegís? Si tenen valor històric, aquesta decisió no l'hauria de prendre un equip d'especialistes ,externs a l'ajuntament, que redactéssin un informe i que s'establís si realment té valor històric o no?

Corregeix-me si m'equivoco siusplau, és possible, com he dit no entenc d'ordenances municipals, i pot ser que hagi fet una interpretació errònia.

També volia agraïrte la teva participació, al igual que la de la resta de regidors que han participat, ja que ens podeu explicar de primera mà tots els dubtes que ens puguin sorgir. Gràcies.
Ramon-Admin
Ramon-Admin
Admin

Nombre de missatges : 126
Data d'inscripció : 18/10/2008

https://bellvei.1talk.net

Tornar a dalt Ir abajo

Salvem el casc antic!! - Página 5 Empty Re: Salvem el casc antic!!

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 5 de 15 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum